به گزارش پارس به نقل از فارس، رحمت‌الله حافظی در تذکرات پیش از دستور دویست و هجدهمین جلسه شورای اسلامی تهران اظهار داشت: امروز 6 درصد قیمت لبنیات افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بیماری پوکی استخوان بی سروصدا و همه‌گیر است و با مصرف لبنیات می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

حافظی با اشاره به اینکه بیماری پوکی استخوان بار مالی را به اقتصاد خانواده و دولت تحمیل می‌کند، گفت: پیشگیری از این بیماری می‌تواند کاملاً رایگان باشد و شکستگی استخوان از علائم این بیماری است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: از هر 3 نفر زن مسن در کشور، یک نفر دچار پوکی استخوان می‌شود که در شرایط خوب شکستگی لگن به 30 روز بستری نیاز دارد.

حافظی بیان داشت: 20 درصد از افرادی که دچار شکستگی لگن می‌شوند، در سال اول فوت می‌کنند، 50 درصد آنها بهبودی کامل پیدا نمی‌کنند و 25 درصد نیز نیاز به مراقبت‌های طولانی‌مدت در خانه سالمندان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1995، در آمریکا 432 هزار نفر به‌دلیل پوکی استخوان در بیمارستان‌ها بستری و 480 هزار مورد بستری طولانی‌مدت در این خصوص بوده است که هزینه مستقیم درمان در آن سال 8.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: از نظر WHO، سازمان بهداشت جهانی از معضلات در قاره آسیا در سال 2050، پوکی استخوان است و راه پیشگیری آن نیز مصرف لبنیات می‌باشد.

حافظی افزود: با مصرف لبنیات می‌توانیم خط شکستگی لگن را 25 درصد کاهش دهیم.

وی گفت: قبل از هدفمندی یارانه‌ها، مصرف لبنیات در طول سال در کشور 90 لیتر بوده که بعد از هدفمندی یارانه‌ها به 60 لیتر کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران، گفت: با افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات دولت به دنبال کاهش هزینه‌های خود است، ولی مشکلات نیز افزایش خواهد یافت.

حافظی افزود: با توجه به فصل سرما و افزایش آلودگی هوا، تقاضا داریم رئیس‌جمهور افزایش قیمت لبنیات را متوقف کند.