به گزارش پارس به نقل از فارس، این مراسم به موجب تفاهم نامه ای بود که حدود یک ماه پیش شرکت سرمایه گذاری غدیر تفاهم نامه ای به منظور ایجاد مراکز جامع خدمات سرطان در چهار استان با وزارت خانه های دفاع و بهداشت به امضا رسانده بود.

به موجب این تفاهم نامه، 200 مرکز درمان سرطان در سه سطح راه اندازی خواهد شد، که شرکت سرمایه گذاری غدیر برخی از این مراکز را در استان های اصفهان، مازندران ، تهران و خراسان رضوی با پیشرفته ترین تجهیزات عهده دار شده است .

بر این اساس غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ، اظهار داشت: با توجه به اقدام وزارت بهداشت در مطالعه آمایش سرزمینی به منظور پیشگیری از رشد سرطان در ایران، کشور به چهار منطقه بزرگ  و  تهران به چهار قطب تقسیم شد که شرکت سرمایه گذاری غدیر مسوولیت سرمایه گذاری در یک منطقه از چهار منطقه کل کشور را به همراه یک قطب از تهران را برعهده گرفت  و مقرر شد که به عنوان سرمایه گذار مراکز تشخیص سرطان را در این مناطق تاسیس کند.

مدیرعامل هلدینگ چند رشته ای غدیر از مناطق اصفهان، مشهد، ساری و یکی از قطب های تهران به عنوان مناطقی نام برد که غدیر برای مراکز تشخیص و پیشگیری از سرطان را در آنها دایر خواهد کرد.

وی میزان سرمایه گذاری غدیر در ایجاد مراکز تشخیص و پیشگیری از سرطان را حدود یکهزار و 300 میلیارد تومان ذکر کرد که از زمان تحویل زمین به مدت دو سال این مراکز ساخته خواهد شد.

سلیمانی IRR تعدیل شده برای سهامداران را در اجرای این پروژه حدود 32 درصد ذکر کرد.

به گفته وی؛ به منظور اجرای این تفاهم نامه صورت گرفته، یک شرکت پروژه با مشارکت سرمایه گذاری غدیر، یکی از شرکت های تابعه وزارت بهداشت و ساتا تاسیس شده است.

مدیرعامل غدیر تصریح کرد: در این شرکت پروژه که ساخت، تجهیز و بهره برداری ازمراکز را برعهده دارد، شرکت سرمایه گذاری غدیر از سهام مدیریتی برخوردار است.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس مذاکرات برای واردات تمام تجهیزات مدرن و پیشرفته از کشورهای صاحب تکنولوژی در حال نهایی شدن است.