هفته گذشته تمامی حوضه های آبریز اصلی کشور بارندگی های پایان پاییزی را تجربه کردند و تا روز چهارشنبه هفته گذشته ( 25 آذرماه) حجم بارش ها به 85 میلیمتر رسید.
 
میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته 63 میلیمتر بود ، اما متوسط درازمدت در همین زمان 55 میلیمتر ثبت شد.
 
همچنین هفته سوم مهرماه امسال میزان بارش در مقایسه با حجم بارندگی سال گذشته 35 درصد و نسبت به متوسط درازمدت 55 درصد افزایش نشان می دهد. 
 
ببه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)،یشترین میزان بارش در میان حوضه های آبریز اصلی در جدول بارش ها، در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با 12 میلیمتر بارش در یک هفته گزارش شده، در حوضه دریاچه ارومیه 10 میلیمتر و در حوضه دریای خزر هفت میلیمتر بارش در ایستگاه ها ثبت شده است.
 
حوضه آبریز فلات مرکزی دو میلیمتر بارش داشته و از حوضه های قره قوم و مرزی شرق نیز در هفته گذشته یک میلیمتر بارش گزارش شده است.
 
بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در مقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه شهر دهلران استان ایلام با 17 برابر افزایش بارش بوده و ایستگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان با 100 درصد کاهش، کمترین میزان بارندگی را در مقایسه با دوره درازمدت داشته است.
 
حجم بارش های کشور از ابتدای پاییزامسال (اول مهرماه 94) تا پایان نیمه نخست آذر 94 بالغ بر 49 میلیمتر اعلام شد و بارش های پاییزی نیز در بیشتر نقاط کشور صورت گرفت و در طول یک هفته منتهی به نیمه آذر حدود 13 میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شد.