به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانسعید مظاهری رئیس کمیته فراساحلی در دومین کنفرانس مطبوعاتی و خبری هفدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: ما باید هر چه سریع‌تر بحث انتقال فناوری‌های جدید را بومی‌سازی کنیم تا موجب ایجاد اشتغال پایدار در حوزه دریا شود.

 
وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی در دریا مانند ایجاد زیرساخت، خط لوله، شناور، گردشگری و ... نیازمند منابع مالی است، گفت: باید راهکار اختصاص منابع مالی مناسب فراهم شود و برای آن نیازمند قوانین خاصی می‌باشیم.
 
مظاهری همچنین معتقد است برای ارتقای این صنعت باید سیاست‌های مناسب و پایداری اتخاذ شود و به صورت مقطعی نباشد.
 
رئیس کمیته فراساحلی تصریح کرد: علاوه بر حضور فعال شرکت‌های خصوصی در حوزه دریا باید از شرکت‌های دانش بنیان نیز حمایت کنیم و به انرژی‌های تجدید پذیر و ... توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
مظاهری به کمیته ساحلی و فراساحلی اشاره کرد و گفت: این کمیته یکی از کمیته‌های هشت گانه است که در سال 85، با توجه به نیازهای دریایی تأسیس شد و یکی از حوزه‌های بانفوذ اقتصادی است. 
 
وی گفت: این کمیته موضوعات فراساحلی و فناوری‌های جدید در دنیا که دائما در حال تغییر و تحول هستند را شناسایی کرده و آنها را به دانشگاه و ... اعلام می‌کند.
 
رئیس کمیته فراساحلی با اشاره به اینکه قیمت نفت در حال کاهش است، اظهار داشت: روی آوردن به فناوری‌های ارزان قیمت باید ملاک ما قرار بگیرد.