به گزارش پارس،به نقل از تسنیموزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد با تأکید بر توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، پژوهش و تحقیق خاطرنشان کرد: دفتر تجاری سوئد تا پایان ماه در ایران فعال می‌شود.

محمود واعظی در این دیدار روابط ایران و سوئد را دارای قدمت دیرینه برشمرد و اظهار کرد: دو کشور دارای روابط گسترده در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های صنعتی هستند و ان‌شاءالله در زمینه‌های مختلف همکاری‌ها ادامه یابد.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد با نخست وزیر سوئد گفت: در این ملاقات دو طرف توافق کردند روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه اقتصادی و صنعتی توسعه پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور هیئت عالی‌رتبه سوئدی در ایران را در راستای این توافق  برشمرد و ابراز امیدواری کرد در این سفر مقدمات خوبی جهت گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف فراهم شود.

او اظهار داشت: حضور بخش دولتی و خصوصی دو کشور، نشانه عزم جدی دو طرف بر گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ICT است.

واعظی یادآور شد: سوئد در دوران تحریم در ایران ماند و به همکاری خود ادامه داد و به نظر می‌رسد در حوزه ICT با سوئد همکاری‌های خوبی انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به تجربه خوب سوئد در دولت الکترونیک ابراز امیدواری کرد: در حوزه ICT و به‌ویژه با تجربیات بسیار خوب سوئد در دولت الکترونیک همکاری‌ها در این زمینه گسترش یابد.

او حضور بخش‌های مختلف از جمله آژانس توسعه و تضمین صادرات و بانک‌ها در هیئت سوئدی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر مذاکرات همراه با گشایش خط اعتباری و فاینانس باشد کارهای بعدی سرعت می‌گیرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اریکسون یک شرکت سوئدی و دارای سابقه طولانی حضور و همکاری در ایران است، افزود: در ماه‌های اخیر نیز شرکت اریکسون مذاکرات خوبی را با اپراتورهای ایرانی تلفن همراه و های‌وب شروع کرده است.