به گزارش پارس،به نقل از مشرقعلیرضا امیری عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور  با اشاره به سفره تهی کارگران و بازنشستگان، از وزیر کار، شورایعالی کار، تأمین اجتماعی و مجلس و دولت خواستار رسیدگی عاجل به معیشت و دستمزد و سفره تهی این قشر شد. 

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور گفت: 70 درصد بازنشستگان و کارگران حداقل‌بگیر بوده و زیر خط فقر قرار دارند.

 

وی با اشاره به مجاهدت‌ها و زحمات و تلاش‌های کارگران در پیروی از امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کارگران نه تنها در پیروزی انقلاب بلکه در هشت سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی کشور بویژه در به گردش درآوردن چرخ‌های عظیم اقتصادی تلاش‌های وافری داشته‌اند و شهدا و جانبازان زیادی را در راه اعتلای اسلام ناب محمدی تقدیم کرده‌اند.

 

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مرکزی با بیان اینکه قانون کار ایران پس از قانون اساسی کشور از مهم‌ترین و مترقی‌ترین قوانین کشور است، خواستار اجرای صحیح قانون کار از سوی مجریان امر شد تا کارگران با دلگرمی به تلاش خستگی‌ناپذیر خود در راه رسیدن به خودکفایی کشور ادامه دهند.

 

امیری با تاکید بر مشکلات نقدینگی و چالش‌های سازمان تأمین اجتماعی، مراتب اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان‌های ساوه و زرندیه، استان مرکزی و کشور را به آنچه "دست‌اندازی وزارت بهداشت به اموال کارگران و مصادره درمان تأمین اجتماعی در اجرای طرح بیمه سلامت" خواند، اظهار کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه دست‌اندازی به اموال کارگران و بازنشستگان را نخواهیم داد.

 

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، همچنین خواستار اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور شد و گفت: تحقق این مهم سال‌ها با تأخیر مواجه بوده است.

 

وی خواستار اجرای صحیح قانون کار در راستای صیانت از نیروی کار کشور و حمایت از صنعت و تولید ملی شد.

 

وی تصریح کرد: همانگونه که با حضور در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها از حریم سازمان تأمین اجتماعی دفاع کرده و خود را سپر بلا می‌کنیم، با اعتراض به برخی تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در تأمین اجتماعی بویژه بی‌عدالتی در اختصاص مستمری‌ها فیمابین بازنشستگان کارگری و کارکنان همکار در سازمان تأمین اجتماعی خواستار اجرای اصلاحات عاجل در سازمان تأمین اجتماعی، حذف 120 ساعت اضافه کاری ثابت کارکنان تأمین اجتماعی، جلوگیری از ریخت و پاش‌های غیرضروری و برطرف کردن تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها به جهت جلوگیری از ورشکستگی سازمان تأمین اجتماعی هستیم.