به گزارش پارس،به نقل از تسنیمسازمان هواشناسی در اخطاریه شماره 45 خود اعلام کرد: در شهرهای زیارتی جنوب عراق وزش باد شدید و کاهش محسوس دما (حدود 10 درجه سلسیوس) پیش بینی می‌شود. همچنین به تدریج با گذر این سامانه کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور از جمعه تا یکشنبه هفته آتی پیش بینی می‌شود که در شمال، شمال شرق و شمالغرب کشور دمای کمینه به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و برخی نقاط در شمال شرق کشور در این مدت بیش از 15 درجه افت دما خواهد داشت.
بنابر این گزارش سه شنبه 10/9/94 بارش باران و برف در ارتفاعات در غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان که در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط بارش تگرگ وجود دارد و در جاده های کوهستانی اختلال در تردد جاده ای به سبب بارش برف و لغزندگی پیش بینی می‌شود.
امروز سه شنبه جنوب عراق و شهرهای مقدس نجف و کربلا با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک و از اواخر وقت گاهی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور برای روز چهارشنبه 11/9/94 پیش بینی کرد استانهای شمال‌غرب کشور (آذر بایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و زنجان ) با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف در برخی نقاط با اختلال در تردد جاده ای، استانهای جنوب غرب و غرب کشور (ایلام، جنوب کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد ) با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف که در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار ورعدوبرق و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.
همچنین در روز چهارشنبه شهرهای جنوبی عراق (نجف و کربلا ) با بارش پراکنده و گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره 45 خود تصریح کرد: در روز پنجشنبه 12/9/94 بارش باران در استانهای کهگیلویه و بویر احمد ، چهارمحال بختیاری ، شمال خوزستان و در ارتفاعات زاگرس بارش برف، در شمال و ارتفاعات البرز و شمالغرب کشور با فعالیت شاخه شمالی موج ، بارش برف و در استانهای واقع در غرب کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اخطاریه شماره 45 خود توصیه کرد با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده اقدام لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط هموطنان گرامی و سازمانها و ارگانهای مسئول به عمل آید.
احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، - انجام پیش گیریهای لازم در مناطق جنوب‌غرب کشور و در مناطقی که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و عدم تردد در مناطق کوهستانی جنوب‌غرب به خاطر احتمال رعدوبرق و احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت در مناطق جنوب‌غرب کشور به سبب بارش تگرگ از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی کشور است.