به گزارش پارس،به نقل از مشرق در این نامه که به امضای همه نمایندگان حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی رسیده است، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشتند: مدت مدیدی است موضوع واگذاری ماشین‌سازی تبریز چندین بار عرضه‌شده، لکن نتیجه‌ای در برنداشته و موجب بروز موج اجتماعی منفی و اعتراض کارکنان آن شرکت شده است.

این نمایندگان با اشاره به اینکه بارها برخی نمایندگان استان آذربایجان شرقی درخواست خروج آن شرکت از لیست واگذاری را داشتند که متأسفانه توجهی نگردیده است، تصریح کردند: این بار با حساسیتی که کل نمایندگان آن استان نسبت به موضوع فوق پیداکرده‌اند، از حضرت‌عالی درخواست دارند حداقل برای مدت یک سال شرکت ماشین‌سازی تبریز را از لیست واگذاری خارج فرمایید.

19 نماینده آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، قیمت پایه بسیار نازل برای واگذاری، نداشتن اهلیت لازم کسانی که تا به حال متقاضی آن شرکت بوده‌اند و ریسک بالای واگذاری به دلیل حساس بودن مأموریت آن شرکت به دلیل تولید ماشین‌افزار و مولد در ایران را از دلایل درخواست خود برای توقف واگذاری عنوان کردند.

این نمایندگان در ادامه نامه خود به وزیر اقتصاد آورده‌اند: درصورتی‌که به دلیل واگذاری، همانند واگذاری‌های قبلی دچار صدمه و آسیب شود ضرر غیرقابل جبرانی به حوزه صنعت و تولید، خصوصاً در آذربایجان شرقی وارد خواهد شد و احتمال بروز بحران اجتماعی به دلیل مذکور به‌صورت جدی متصور است.

نمایندگان آذربایجان شرقی در این نامه نوشتند: بیش از نیمی از دارائی‌های آن شرکت از بهترین زمین‌های کلان‌شهر تبریز می‌باشد و شائبه طمع متقاضیان به دلیل آن زمین‌ها بسیار بالاست، بنابرین نباید صنعت مهم و مولد فعلی ماشین‌سازی تبریز فدای طمع بعضی از متقاضیان شود.

در پایان این نامه، نمایندگان خاطر‌نشان کردند: جناب آقای وزیر، موارد فوق بسیار جدی و قابل‌توجه است، خواهشمند است دستور فرمایید حداقل یک سال این واگذاری از دستور خارج شود تا بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

گروه مادر تخصصی ماشین‌سازی تبریز تولیدکننده انواع ماشین‌افزارهای صنعتی است که بسیاری معتقدند، این کارخانه به دلیل مادر تخصصی بودن، نمی‌تواند در لیست واگذاری‌های اصل 44 قرار بگیرد.