به گزارش پارس،به نقل از تسنیمقاسم زراعتکار با تکذیب اخبار منتشر شده پیرامون مصرف جوهر قند در نانوایی‌ها، اظها کرد: نانوایان به هیچ وجه جوهر قند مصرف نمی‌کنند و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از آن در نانوایی ها به دست اتحادیه نرسیده است.

وی ضمن اشاره به وجود 720 هزار نانوایی در سطح کشور گفت: ذائقه مردم همچنان به سمت استفاده از نان های سنتی است اما عده ای سودجو به دنبال آن هستند که با انتشار این مباحث منجمله مصرف جوهر قند در نانوایی ها، تمایل مردم را به سمت نان سنتی کمرنگ کنند تا نان صنعتی جایگزین نان سنتی شود.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با بیان اینکه، ما جوهر قند را نجس می دانیم، تصریح کرد: در صورتی که هر نانوایی سنتی از جوهر قند استفاده کرده باشد، با برخورد قاطع اتحادیه مواجه خواهد شد.

زراعتکار گفت: از آنجا که برخی مواد نگهدارنده و ضد کپکی که در نان های صنعتی استفاده می شود، سرطان زاست ، به دلیل خطرناک بودن آن بهتر است مسئولان ذیربط وزارت بهداشت درخصوص استفاده این مواد در نان های صنعتی نظارت داشته باشد.

وی در ادامه از پخت و توزیع نان در میان زائران اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد که از پنجم تا یازدهم آذر ماه جاری روزانه 100 هزار قرص نان از طریق پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد نجف ارسال می شود تا در میان زائرانی که پیاده از سوی نجف به سمت کربلا حرکت می کنند، توزیع شود.

به گفته زراعتکار، این برنامه از سوی کارخانه های آرد، اتحادیه نانوایان، اتحادیه نان سنگک و فانتری برنامه ریزی شده و با هماهنگی استانداری و شرکت غله منطقه یک در حال انجام است.