به گزارش پارس،به نقل از تسنیممحمود واعظی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و ایام اربعین حسینی(ع) کربلای معلی میزبان جمعیت میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، اظهار کرد: سال گذشته این جمعیت به 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق رسید.

وی عنوان کرد: ازدحام ایرانیان مشتاق در کربلای معلی بر ترافیک ارتباطی بین ایران و عراق می‌افزاید؛ به‌گونه‌ای که در شرایط عادی میزان ترافیک 150 هزار دقیقه است ولی در سال گذشته و ایام اربعین این ترافیک به 2.5 میلیون دقیقه رسید.

وزیر ارتباطات افزود: افزایش میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران بسیار زیاد است به‌طوری که حدفاصل یک روز 600 هزار دقیقه به میزان عادی ارتباطات روزانه اضافه می‌شود که نیازمند شبکه ارتباطی گسترده‌ای است.

وی در شبکه اجتماعی‌اش نوشت: این تجربه سبب شد تا برای امسال به فکر افزایش ظرفیت در ایام خاص و به‌خصوص ایام اربعین حسینی باشیم. بر این اساس با سفر بنده و همکارانم به عراق در روزهای گذشته و رایزنی‌های متعدد با مقامات این کشور حدود 1800 کانال به کانال‌های ارتباطی بین دو کشور اضافه شد تا زائران مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.

او افزود: در مجموع ما تمام ظرفیت‌ها را به‌اندازه کافی افزایش داده‌ایم و اگر اپراتور عراقی بتواند مسئولیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد هیچ مشکل ارتباطی برای زائران ایرانی به وجود نخواهد آمد.

به گزارش تسنیم، از آن جهت که برقراری ارتباطات مطلوب به انجام خوب مسئولیت‌های اپراتور عراقی ربط داده و به‌نوعی آهنگ پیش از موعد بروز اختلال در برقراری ارتباطات تلفنی زده شده، کلیه اخبار و گزارش‌های منتشر شده اخیر از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل مبنی بر برقراری پایدار ارتباطات در اربعین حسینی از قطعیت خارج شده و رنگ و روی ابهام به خود می‌گیرد.

در حالی که پیش از اوج راهپیمایی عظیم مراسم اربعین حسینی این موضوع از سوی وزیر ارتباطات مطرح شده، به‌نوعی شاید سرپوش گذاشتن بر ضعف احتمالی سیستم ارتباطی اپراتورهای داخلی باشد تا اگر زائران کربلا بعد از این مراسم از اختلالات تلفنی گلایه کردند، تمامی کوتاهی‌ها به اپراتورهای عراقی وصل شود.

امیدواریم که مراسم امسال با تمامی ظرفیت‌سازی‌های اپراتورهای ایرانی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم نسبت به سنوات گذشته و همچنین رایزنی‌ رسمی مقامات دولتی کشورمان با مسئولان عراق، شاهد بروز اختلالات سال گذشته نباشیم.