به گزارش پارس،به نقل از فارسناطق علی‌اف وزیر انرژی آذربایجان در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به اینکه من از تک تک اعضا تشکر می‌کنم که جمهوری آذربایجان را به عنوان عضو ناظر این مجمع پذیرفتند، تصریح کرد: عضویت آذربایجان در این مجمع بین‌المللی بسیار اتفخار بزرگ و حائز اهمیتی است.

وی ادامه داد: ما به دنبال همکاری‌های مشترک میان تک تک اعضا هستیم تا بتوانیم به اهداف خود که توسعه اقتصادی است دست پیدا کنیم.

علی‌اف ادامه داد: توجه به موضوعاتی همچون امنیت محیط زیست و امنیت کریدورهای حمل و نقل یک یاز محورهای مهمی است که باید اعضا به آن توجه داشته باشند.

این مقام آذربایجانی با اشاره به اینکه باید تأمین امنیت در کریدورهای حمل و نقل میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گاز تقسیم شود، گفت: ما باید میان خود جو مشارکت را برقرار کنیم و با عقد قراردادهای طولانی‌مدت به این مهم دست پیدا کنیم.

 وزیر انرژی آذربایجان با اشاره به استفاده از تجهیزات جدید در صنعت گاز گفت: باید نقشه جهانی در حوزه انرژی را در این مجمع تدوین کنیم و در کنار آن بتوانیم از گاز در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله حمل و نقل و احداث ترمینال‌های صادرات گاز مایع موجب رشد، مصرف را در جهان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم که باید در دستورکار قرار بگیرد، صادرات گاز از طریق LNG است که باید به همین منظور ترمینال‌های صادرات LNG را هر چه سریع‌تر ایجاد کنیم.