به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ براساس گزارش انجمن جهانی فولاد (WSA) ، ایران با افزایش ۱.۶ درصدی تولید فولاد خام در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال قبل از آن با ۲ پله صعود در پانزدهم جهان قرار گرفت.

براین اساس، میزان تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۳ میلیون و ۱۹۷ هزار تن بود که این میزان در سال ۲۰۱۲ به ۱۴ میلیون و ۴۳۶ هزار تن رسیده است.

براساس این گزارش؛ ایران در میان ۶۲ کشور عمده تولیدکننده فولاد خام جهان در پایان سال ۲۰۱۲، با وجود محدودیت ها با پیشی گرفتن از کشورهای صنعتی مانند انگلیس، اسپانیا، کانادا، توانسته رده پانزدهم کشورهای تولیدکننده فولاد خام جهان را به خود اختصاص دهد.

براساس این گزارش؛ انجمن فولاد جهان در سال گذشته میلادی، قاره آسیا با رشد ۲.۷ درصد، ۹۹۰ میلیون و ۴۷۷ هزار تن فولاد خام تولید کرده است.

*** کاهش تولید فولاد اتحادیه اروپا

در سال ۲۰۱۱، تولید اتحادیه اروپا با کاهش ۴.۷ درصدی به ۱۶۹ میلیون و ۶۳۷ هزار تن رسید و در دسامبر ۲۰۱۲ نیز با کاهش ۲.۶ درصد مواجه شد که مهمترین دلیل این امر تاثیر بحران اقتصادی به کشورهای تولیدکننده فولاد خام در حوزه یورو بوده است.

در اتحادیه اروپا، تولید فولاد خام اسپانیا در سال ۲۰۱۲ میلادی با ۱۲.۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۱۳ میلیون و ۶۲۸ هزار تن رسید.

همچنین، در سال ۲۰۱۲ کشورهای آلمان، اوکراین، ایتالیا و فرانسه نیز به ترتیب با ۳.۷، ۲.۹، ۵.۶ و ۱.۱ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۱ کاهش داشته اند.

براساس این گزارش؛ از بهمن ۹۰ تا بهمن ۹۱، میزان سنگ آهن استخراج شده از معادن ایران به رقم ۲۹ میلیون و ۷۳۲ هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶.۶ درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است؛ ایران در بین ۱۰ کشور برتر معدنی جهان قرار دارد و مجموع ذخایر معدنی کشور ۵۵ میلیارد تن برآورد شده که از این میزان حدود ۳۵ میلیارد تن ذخیره قطعی است.

همچنین؛ ذخایر قطعی سنگ آهن جهان، حدود ۲۶۵ میلیارد تن تخمین زده شده و ایران با ۲.۸ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن، ۱.۲ درصد ذخیره جهان را به خود اختصاص داده است.