به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانعظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور ، در خصوص قیمت مرغ اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری بین کیلویی 3 هزار و 300 الی 3 هزار و 400 تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف‌کننده کیلویی 5 هزار و 500 تومان است که این امر زیان حداقل 20 درصدی مرغداران را نشان می‌دهد.

 
وی افزود: متأسفانه اقدامات انجام شده تاکنون موثر واقع نشده اما بر اساس رایزنی‌ها با شرکت پشتیبانی قرار شده که علاوه بر عدم عرضه مرغ منجمد خرید از واحدهای تولیدی را نیز انجام دهند.
 
حجت با اشاره به استقبال از فروش مرغ به شرکت پشتیبانی گفت: در واقع بابت تهاتر مرغ قرار است قیمت نهاده‌های دامی اعم از ذرت و سویا که در اختیار شرکت پشتیبانی است کاهش پیدا کند زیرا قیمت نهاده شرکت پشتیبانی از قیمت بازار بالاتر است و از طرفی امیدواریم این موضوع بتواند موجب روند تعادلی قیمت مرغ در بازار شود.
 
وی با بیان اینکه قیمت مرغ از حدود یک هفته قبل از محرم رو به کاهش است، بیان کرد: افرایش عرضه مرغ به بازار منجر به خرید از سوی شرکت پشتیبانی می‌شود و شرکت پشتیبانی نیز به سبب تاریخ مصرف مرغ‌ها مجدد باید آنها را در یک دوره زمانی به بازار برگرداند و همواره با توجه به اینکه میزان تولید در دو سال اخیر به حدی بوده که نیاز به عرضه مرغ منجمد در بازار پیدا نشده باید گفت عرضه مرغ منجمد با قیمت پایین تأثیر بسزایی در کاهش قیمت مرغ زنده و مرغ گرم دارد.
 
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور بیان کرد: بنابراین خریدی که امروز توسط شرکت پشتیبانی انجام می‌شود باید در چند ماه بعد منتظر کاهش مجدد قیمت باشیم و به همین خاطر می‌توان گفت بهترین روش این است که مرغدار با اتحادیه و شرکت تعاونی هماهنگ شود و تولید خود را بر اساس توصیه اتحادیه انجام دهد و از طرفی نیاز است سامانه‌ای برای تحویل جوجه یک روزه به مرغداران مجاز تعریف شود تا از افت قیمت‌ها جلوگیری شود.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط خریدی که از امروز توسط شرکت پشتیبانی اعلام شده گفتنی است اگر عرضه مرغ به این شرکت توسط مرغدار و نماینده مرغداران صورت گیرد امید است که بعد از پروسه زمانی کوتاه‌مدت قیمت مرغ افزایش یابد اما اگرعرضه توسط افراد واسطه به شرکت پشتیبانی باشد این امر موجب ادامه روند کاهش قیمت خواهد شد زیرا واسطه‌ها به دنبال قیمت پایین در سطح بازار هستند تا از مابه‌التفاوت قیمت فروش به شرکت پشتیبانی بهترین سود را ببرند.
 
حجت با اشاره به اقدامات حمایتی از مرغداران تصریح کرد: مکاتبات زیادی جهت اخذ تسهیلات به وزارتخانه و صندوق توسعه طیور صورت گرفته اما در حال حاضر متأسفانه هیچگونه نقدینگی برای خرید مرغ و کمک به صادرات از سوی دولت انجام نشده است.
 
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور یادآور شد: دولت با پرداخت یارانه صادراتی به صادرکنندگانی که برگ سبز صادرات دارند می‌تواند کمک بسزایی در تعادل قیمت‌ها در بازار داشته باشد و از طرفی از ابتدای سال‌جاری دولت مبلغی را تعیین کرده اما هنوز مرغداران گوشتی نتوانستند از آن بهره‌برداری کنند.