به گزارش پارس،به نقل از تسنیم بانک مرکزی در « گزارش نحوه پراکندگی شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در سطح کشور» که امروز منتشر شد اعلام کرد آمار مقایسه ای از کشورهای جهان نشان می دهد تعداد شعب بانکی در کشور به نسبت جمعیت از وضعیت متعادلی برخوردار است .

این گزارش نوشت: در ازای هر 100 هزار نفر 27.4 شعبه بانکی در ایران وجود دارد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته با وجود گستردگی بانکداری الکترونیک در این کشورها همچنان تعداد شعب بیشتری نسبت به ایران دارند.

برای مثال در فرانسه به ازای هر 100 هزار نفر 38.5 شعبه بانکی فعالیت دارد و این رقم برای ژاپن 33.9 شعبه و آمریکا 33.6 شعبه اعلام شده است.

در عین حال تعداد شعب بانکی در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه زیاد است به طوری که در ترکیه به ازای هر 100 هزار نفر 19.8 شعبه بانکی، و در عربستان 8.8 شعبه بانکی فعالیت دارد. این رقم برای کانادا 24.2 شعبه و برای تایلند نیز 12.1 شعبه اعلام شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی کل شعب بانک ها و موسسات مالی اعتباری در کشور 21 هزار و 656 شعبه بوده است. در میان بانک ها بانک ملی بیشترین شعبه ها را به خود اختصاص داده است. تعداد شعب این بانک 3192 شعبه اعلام شده است. بانک صادرات با 2876 شعبه و کشاورزی با 1906 شعبه به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

در میان استان ها استان تهران بیشترین شعبه ها را به خود اختصاص داده است. شعبه های فعال در این استان 4110 شعبه ذکر شده است. کمترین تعداد شعب بانکی نیز در استان کهکیلویه و بویر احمد گزارش شده است.

انتهای پیام/