به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبر نگارانمحمدعلی ابریشمی در نشست با صنعتگران  این استان اظهارداشت: به منظور رفع مشکل کمبود نقدینگی ساز و کار جدیدی فراهم شده است که  این موضوع از طریق بانک صنعت و معدن انجام خواهد شد .

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: 10000میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است تا در اختیار صنعتگران قراربگیرد که 2000میلیارد ریال آن را دولت و 8000 میلیارد ریال را بانکها تقبل می کنند.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: این تسهیلات از منابع ملی بوده و کارمزدی کمتر از کارمزد سایر بانک ها دارد .

این مقام مسئول ابزارامیدواری کرد با پرداخت تسهیلات مشکل تعدادی از واحدهای صنعتی را مرتفع  وآن ها را   به چرخه تولید باز گرداند .

** شفاف سازی هدف ماست

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در گردهمایی معاونان پشتیبانی و منابع انسانی شرکت شرکهای صنعتی سراسر کشور که در این استان برگزارشد،  شفاف سازی همه‎ی امور را به عنوان یکی از اهداف سازمان نام برد و گفت : باید تمام اقدامات شرکت شهرکها و اطلاعات پروژه ها به طور کامل روی سایت قرار بگیرد و افراد براساس وظایفشان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی از ایجاد سیستم MIS و GIS به عنوان یکی از شاخص های شفاف سازی نام برد و افزود : تاکنون 240 شهرک در GIS هستند وامید است تا پایان سال همه ی شهرکها به این سیستم ملحق شوند تا سرمایه گذار با اطلاعات کافی سرمایه گذاری کند.

 گفتنی است در پایان معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت از زیر ساخت های شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس و همچنین دو واحد صنعتی تولید کننده تابلو برق و تولید کننده روغن نباتی بازدیدکرد.