به گزارش پارس ؛ میزان و به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، عربستان روز یکشنبه (١٢ مهرماه) قیمت نفت خود را برای تحویل به مشتریان آسیایی و آمریکایی به شدت کاهش داد

برخی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به شدت از افت قیمت نفت در بازارهای جهانی رنج می برند و چند بار درخواست برگزاری نشست فوق العاده اوپک را مطرح کرده اند.

با وجود کاهش قیمت تولید نفت آمریکا همچنان در حال افزایش است و اعضای اوپک نیز در حال رقابت برای کسب سهم بیشتر از بازار رو به رشد آسیا هستند.

در فهرست تهیه شده از قیمتهای رسمی فروش نفت خام، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان قیمت نفت خام سبک عربی خود را برای تحویل به مشتریان آسیایی یک دلار و ٧٠ سنت برای هر بشکه کاهش داده است؛ در نتیجه، قیمت نفت خام سبک عربی با یک دلار و ٦٠ سنت تخفیف نسبت به قیمت نفت خام شاخص دوبی تعیین شد.

عربستان پیش تر نفت خود را با حق محبوبیت ١٠ سنتی به بازار آسیا عرضه می کرد.

سعودی آرامکو همچنین قیمت نفت خام سنگین خود را برای تحویل به مشتریان در خاور دور ٢ دلار و برای عرضه به مشتریان آمریکایی ٣٠ سنت کاهش داد.

ریاض در حالی این اقدام را در پیش گرفته است که ایران، عراق و دیگر تولیدکنندگان خاورمیانه تخفیف بیشتری برای عرضه محموله های نفت خام خود طی ماه گذشته اعمال کردند.

عربستان متعهد شده است که تولید نفت خام خود را در سطوح بالا حفظ کند خواهد، در حالی که نفت ارزان سبب رشد تقاضای بازارهای آسیایی می شود و تولید رقابتی نفت آمریکا را تحت فشار قرار می دهد؛ با این وجود رشد اقتصادی چین کند شده و تولید نفت خام آمریکا در ماه ژوئیه روزانه ٦٨ هزار بشکه افزایش داشته است.