به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، به گزارش شانا، رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی، گفت: هم اکنون 164 خودرو عملیات سوخت رسانی به هواپیماها را در فرودگاههای کشور انجام می دهند و این ظرفیت تا 20 درصد نیز قابل افزایش است.

علی هرندی با بیان این که 53 مرکز سوخت رسان در این حوزه فعال هستند، تصریح کرد: 60 درصد این تعداد مربوط به فرودگاههای بزرگ کشور است و بقیه در فرودگاههای کوچک فعال هستند.

وی با بیان این که از طریق این مراکز و خودروهای سوخت رسان، سالانه بیش از 1,5 میلیارد لیتر سوخت هواپیما توزیع می شود، تصریح کرد: این میزان بیانگر توزیع روزانه 4.2 میلیون لیتر بنزین هواپیماست.

هرندی بیشترین مصرف بنزین هواپیما را پس از فرودگاههای مهرآباد و امام خمینی ، فرودگاه مشهد عنوان و اظهار کرد: فرودگاه کیش رتبه چهارم مصرف سوخت هواپیمایی را درمیان فرودگاههای کشور دارد.

رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی، گفت: هم اکنون انتقال سوخت در فرودگاههای امام خمینی ، مهرآباد و شهید هاشمی نژاد مشهد از طریق خطوط لوله و در دیگر فرودگاههای کشور نیز به وسیله نفتکش (تانکر) انجام می شود.

وی افزود: تحویل فرآورده از انبارهای شرکت ملی پخش، فیلتراسیون فرآورده دریافتی برای مصرف به عنوان سوخت هواپیما، انتقال آن به واحدهای سوخت رسانی و تحویل به هواپیماهای مسافربر را از جمله فعالیتهای اداره کل سوختگیری هواپیمایی برشمرد.

اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور با بیش از 80 سال قدمت،یکی از واحدهای زیر مجموعه شرکت ملی پخش، است که تامین سوخت مورد نیاز بیش از صد شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی را بر عهده دارد.