به گزارش پارس به نقل از فارس، به تازگی تعداد ۹ فروند هواپیمای ایرباس در یک مقطع زمانی بسیار کوتاه وارد ناوگان هوایی کشور شد.

این تعداد هواپیما که شامل بیش از سه‌هزار صندلی پروازی است، ظاهراً عمر متوسطی حدود ۱۵ سال دارند.

ا‌‌ین هواپیماها اواخر هفته گذشته در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد تهران، اصفهان و مشهد فرود آمدند، اما هنوز به صورت رسمی وارد ناوگان هوایی ایران نشد‌ه‌اند‌

این هواپیماها شامل ۷ فروند ایرباس‌‌ A۳۴۰-۶۰۰ و یک فروند‌ ایرباس A۳۱۰ و یک فروند A۳۲۱ است.

در این‌باره دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به فارس گفت: ‌خرید این ۹ فروند هواپیما شامل ۷ فروند ایرباس‌‌ A۳۴۰-۶۰۰ و یک فروند‌ ایرباس A۳۱۰ و یک فروند A۳۲۱ در دستور کار یکی از شرکت‌های بزرگ خصوصی هواپیمایی قرار داشت.

بنا به گفته مقصود اسعدی سامانی خرید و انتقال این هواپیماها اواخر هفته گذشته به مراحل پایانی رسید‌ و سپس به صورت دسته‌جمعی وارد کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: این ۹ فروند ایرباس متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تعداد صندلی این هواپیماها توضیح داد که بستگی به انتخاب نوع کلاس صندلی‌ها مبنی بر اکونومی یا بزینس کلاس، تعداد صندلی‌های متفاوت خواهد بود، اما در کلاس اقتصادی اکونومی شامل بیش از ۳۰۰۰ صندلی است.

وی با بیان اینکه اغلب هواپیماهای مذکور‌ بین ۱۲ تا ۱۳ سال سن دارند، اضافه کرد: این هواپیماها هنوز به صورت رسمی وارد ناوگان هوایی کشور نشده‌آند و تا مقدمات کار اداری انجام شود و تأییدیه سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شود، مدتی زمان لازم است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای درباره نحوه ورود این هواپیماها به کشور گفت که در شرایط فعلی صنعت ورود این حجم هواپیما باید به صورت یک‌دفعه‌ انجام شود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه هواپیماهای مذکور بدون مسافر به ایران آمدند، اظهار داشت: این هواپیماها در فرودگاه‌های مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه اصفهان و مشهد استقرار یافته‌اند.

ظاهراً سازمان هواپیمایی کشوری نیز خبر ورود هواپیماهای جدید را تأیید کرده است‌.