به گزارش پارس به نقل از تسنیممسعود جعفر اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز بهداشت استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در طرح تحول نظام سلامت در پایگاه‌های سلامت تغییر و تحول زیادی در کمیت و کیفیت خدمات ایجاد می‌کند، اظهارداشت: خدمات در این بخش‌ها افزایش یافته و بهینه می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه لازم است تمهیدات در این زمینه اندیشیده شود افزود: فضای فیزیکی، نیروی انسانی، تجهیزات و منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات از مواردی است که باید فراهم شود.

وی با اشاره به سرشماری‌های انجام شده برای اجرای طرح تحول نظام سلامت حوزه بهداشت در قم خاطر نشان کرد: از تابستان سال 93 تا بهار 94 در سه مرحله سرشماری و شناسایی منطقه هدف را داشتیم.

اسماعیلی با بیان اینکه سرشماری طرح در سه مرحله اجرایی شد گفت: ابتدا حاشیه نشین‌ها و سپس هسته مرکزی شهر قم سرشماری شدند که در ‌‌نهایت یک میلیون نفر فرم‌های پرسشنامه را پر کردند و در حال حاضر اطلاعات آن‌ها در حال ثبت در سامانه جامع سلامت ایرانیان است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه بر اساس آمار سرشماری‌ها نیاز به بازنگری‌هایی در زمینه افزایش تعداد مراکز و پایگاه‌های خدماتی وجود داشت گفت: در این بازنگری مراکز خدماتی ما از 20 مرکز به 41 مرکز و پایگاه‌ها از 50 به 138 پایگاه ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سیاست‌های دولت و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و کمک به اشتغالزایی 80 قرار داد مناقصه در این زمینه امضا شد افزود: 500 پاکت مناقصه با این موضوع به دانشگاه علوم پزشکی قم ارسال شد و در ‌‌نهایت امروز شاهدیم 50 شرکت همکار و پیمانکار در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این مناقصات برای 300 نفر اشتغالزایی انجام شده است تصریح کرد: آموزش‌های لازم به نیرو‌ها انجام شده است و این افراد آماده استقرار در پایگاه‌ها هستند و تا 15 مهرماه خدمات در 30 مرکز سلامت و 90 پایگاه سلامت به مردم ارائه می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه تا پایان آذر ماه پوشش کامل خدماتی در این زمینه انجام می‌شود عنوان کرد: پرونده‌های سلامت خانواده برای شهروندان در مراکزی به تازگی معرفی می‌شوند تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح فقط واکسیناسیون مادر و فرزندان صورت نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: ارائه خدمات از کودکی تا سالمندی به صورت رایگان در این طرح برای خانواده‌ها انجام می‌شود و اعتبارات مربوط به آن نیز توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه بدون همکاری این مردم طرح به نتیجه نمی‌رسد عنوان کرد: مردم باید در این زمینه مطالبات خود را داشته باشند و وظیفه ما نیز ارائه خدمات است.