به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی گفت: با طرح شکایت زنی مبنی بر کلاهبرداری 6 میلیارد و 800 میلیون ریالی از وی، شناسایی متهم در دستور کار ماموران ویژه پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.


وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد فرزند شاکی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان به سر می‌برد و می‌دانست که محاکمه سختی در انتظار وی است، بدین ترتیب از طریق افرادی با یکی از این کلاهبرداران حرفه‌ای آشنا شد و با قول خلاصی فرزندش از محاکمه، مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون ریال به آنها پرداخت کرد.

فرمانده انتظامی قم گفت: در ادامه شاکی پس از عدم حصول نتیجه و محکومیت فرزندش به حبس طولانی مدت و با علم به اینکه مورد کلاهبرداری واقع شده است اقدام به طرح شکایت در پلیس آگاهی استان می کند.

وی سپس با تقدیر از همکاری مطلوب دستگاه قضایی استان قم اظهار کرد: ماموران آگاهی پس از اخذ دستور قضایی، به صورت نامحسوس در یک قرار صوری، متهم را که ظاهری فریبنده و شیک‌پوش داشت به همراه همدستش که در پوشش راننده خودروی آزرا بود، دستگیر کردند.

مجتبایی گفت: با دستگیری هر دو متهم و بررسی سوابقشان مشخص شد متهم ردیف اول به نام «م . الف» دارای چهار فقره سابقه کیفری و راننده به نام «الف.ح» دارای یک فقره سابقه کیفری هستند و متهم ردیف اول با همدستی تعدادی از وکلا به این کلاهبرداری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: تاکنون چهار شاکی دیگر که به همین شیوه مبلغ 9 میلیارد و 800 میلیون ریال از آنها در چند استان دیگر کلاهبرداری شده است شناسایی شده‌اند.

به گفته وی تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و همدستان احتمالی دیگر متهمان همچنان ادامه دارد که به محض حصول نتیجه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.