به گزارش پارس به نقل از ایرناعلی طیب نیا روز سه شنبه در حاشیه گشایش نخستین کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تصمیم گیری دولت راجع به ارز برای کسب در آمد نیست افزود: نوسانات ارز نگران کننده نیست و دولت در تعیین نرخ ارز به مصلحت اقتصاد کشور و نیز صادرات و واردات توجه کرده است و در این زمینه تصمیم گیری های لازم را برای سال 95 انجام می دهد.

وی افزود: آنچه در سیاست های ارزی مهم است اثرش در تولید و سرمایه گذاری ، صادرات و وارادات است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: مصلحت اقتصاد کشور را به لحاظ تولید، سرمایه گذاری، تراز تجاری و صادارت و واردات را در نظر می گیریم و متناسب با آن تصمیم گیری می کنیم.

طیب نیا با تاکید بر اینکه در هر اقتصادی نوسان به چشم می خورد افزود : نوسانات اخیر ارز محدود بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

طیب نیا در مورد لایحه اصلاح نظام بانکی و ارائه آن به هیات دولت اظهار کرد: مراحل تدوین لایحه اصلاح نظام بانکی پایان یافته و در دو هفته آینده به هیات دولت داده می شود .

وی در مورد رشد اقتصادی نیمه اول سال گفت: آمار و اطلاعاتی هنوز تهیه نشده است باید بانک مرکزی گزارش اولیه خود را بدهد تا بر اساس آن تصمیم گیری و قضاوت شود .

وزیر اقتصاد و دارایی گفت : از نیمه سال گذشته قیمت نفت کاهش پیدا کرده است که معمولا نوسانات رونق و رکود اقتصاد ایران وابستگی شدیدی به نوسانات قیمت نفت دارد . 

وی افزود: به لحاظ بودجه ای وضعیت ما متفاوت از سال گذشته است ، به رغم محدودیت ها و کاهش قیمت نفت دولت تلاش کرده تا با برنامه ریزی، سیاست کاهش تورم و سیاست دستیابی به رونق اقتصادی را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه نسبت به اینده رشد اقتصادی در ایران امیدوارم گفت: شرایط در حال تغییر است در ماه های آینده تغییرات زیادی در عرصه اقتصاد خواهیم داشت.

نخستین کنفرانس 'آهن و فولاد متال بولتن در ایران' صبح امروز با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران شرکت های معتبر داخلی و خارجی در حوزه معدن و فولاد با هدف معرفی ظرفیت های کشور در صنایع آهن و فولاد در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد و تا فردا نیز ادامه دارد .