به گزارش پارس به نقل از ایسنا سردار یحیی سجادی پور افزود: تأمین نیروی انسانی مورد نیاز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین مؤلفه‌های مدیریت منابع انسانی و از وظایف ذاتی مرکز گزینش و استخدام ناجا است و این مرکز سعی می کند در راستای گزینش حقیقی افراد و انتخاب منابع انسانی کارآمد گام بردارد؛ چرا که انتخاب درست فرد در هر شغل برای سازمان، مفید بوده و انتخاب نامناسب نیز اتلاف وقت و هدر رفتن هزینه را باعث می شود.

سجادی پور ادامه داد: در راستای پاسخگویی شفاف و تکریم ارباب رجوع و به منظور رفع مشکلات احتمالی برخی از داوطلبان استخدام، چهارشنبه هر هفته با تعداد زیادی از مراجعه کنندگان، داوطلبان استخدام و خانواده آنان به صورت حضوری در مرکز دیدار می کنیم و ضمن پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های آنان، راهنمایی های لازم در خصوص مسائل و مشکلات استخدامی ارائه می شود.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا در رابطه با برنامه و سیاست های جذب ناجا در سال 94 اظهارکرد: مرکز گزینش و استخدام ناجا هر سال در راستای تدابیر فرمانده ناجا، سیاست های ابلاغی ستاد کل نیروی های مسلح و براساس سهمیه جذب که از سوی معاونت نیروی انسانی ناجا اعلام می شود، نیروهای لازم در مقاطع مختلف را جذب می کند.

وی افزود: در سال جاری نیز علاوه بر تغییر عضویت کارکنان پیمانی به رسمی، سهمیه جذب به طور محدود در دستور کار این مرکز قرار گرفت اما در مقطع استخدامی درجه داری بالاترین سهمیه جذب را داشتیم.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا در رابطه با استقبال جوانان برای استخدام در نیروی انتظامی گفت: ارتقاء سطح منزلت اجتماعی نیروی انتظامی، موفقیت در مأموریت ها و بازتاب آن در جامعه موجب شده، تا شاهد استقبال بسیار گسترده و پرشور جوانان مؤمن، متعهد و تحصیل کرده برای خدمت در ناجا باشیم.

سجادی پور در رابطه با رویکرد جدید جذب در ناجا در سال جاری گفت: برابر تدابیر فرمانده ناجا، مبنی بر گزینش حقیقی، ارتقای سطح کیفی گزینش، جذب افراد شایسته و انتخاب بهترین ها، این مرکز با ایجاد شبکه عضویابی هوشمند، یکی از کارآمدترین و موثرترین روش های اجرایی در جذب از طریق شناسایی، نشان گذاری و عضویابی، تهیه و تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه هدف از این عضویابی ایجاد تحول در جذب و گزینش کارکنان مورد نیاز ناجا از طریق شایسته گزینی مبتنی بر نشان گذاری از بین همگراترین مجموعه ها با ناجا است، گفت: بر همین اساس دستورالعمل و روش اجرایی گزینش حقیقی مبتنی بر عضویابی در سال جاری تهیه و به مدیریت های گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان ها و یگان ها ابلاغ شده و در هفته ناجا نیز یکی از برنامه های اصلی این مرکز در استان ها، اجرایی کردن امر مهم عضویابی خواهد بود.

وی در رابطه با وضعیت آزمون استخدامی در مقاطع افسری و درجه داری گفت: به منظور تأمین نیروی انسانی در سال جاری، آزمون استخدام در مقاطع افسری و درجه داری برای داوطلبان واجد شرایط برگزار خواهد شد. برهمین اساس، آزمون استخدامی در مقطع افسری به صورت متمرکز در روز جمعه بیستم شهریورماه در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد و در مقطع درجه داری نیز با نزدیک شدن به هفته نیروی انتظامی، آزمون استخدام در مقطع مذکور در استان هایی که دارای سهمیه جذب می باشند برگزار می شود.

رئیس مرکز گزینش و استخدام ناجا افزود: اولویت اول ما در سال جاری تحقق سهمیه جذب نیرو از طریق نشان گذاری، عضویابی و شایسته گزینی براساس جذب هوشمندانه و گزینش حقیقی است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق، تلاش مضاعف و بی وقفه کارکنان گزینش در سراسر کشور و حمایت هیئت رئیسه ناجا، مرحله اول پذیرفته شدگان نهایی ناجا در مقطع درجه داری به مراکز آموزشی معرفی و اعزام شده اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سایت پلیس، سجادی پور خاطرنشان کرد: از زحمات و تلاش شبانه روزی همکارانم در مدیریت‌های گزینش سراسر کشور و مبادی مختلف سازمانی که در امر گزینش داوطلبان استخدام دخیل هستند تشکر و قدردانی می کنم.