به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بررسی های انجام شده توسط پایگاه خبری بلومبرگ نشان می دهد ایرانی ها از نظر قدرت خرید بنزین در رتبه ۴۴ جهان قرار دارند.

ایران رتبه ۵ ارزانی بنزین در دنیا را دارد. قیمت هر لیتر بنزین در ایران ۰.۳۵ دلار است که تنها از کشورهای ونزوئلا، عربستان، کویت و مصر گران تر است.

بر اساس این گزارش با وجود رتبه ۵ ارزانی بنزین در ایران به لحاظ قدرت خرید بنزین، رتبه ایران در جهان ۴۴ اعلام شده است.

میزان هزینه صرف شده توسط هر ایرانی برای خرید بنزین معادل ۱.۸۵ درصد درآمد وی محاسبه شده است.

در سطح جهان، مردم ونزوئلا بالاترین قدرت خرید بنزین را دارند به طوری که میزان هزینه صرف شده برای خرید بنزین معادل صفر برآورد شده است. هنگ کنگی ها با صرف ۰.۳۶ درصد درآمد خود در رتبه دوم و مردم عربستان با ۰.۵۷ درصد درآمد خود در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

جالب این که مردم ترکیه با وجود قیمت ۱.۷۶ دلاری هر لیتر بنزین قدرت خرید بیشتری نسبت به ایرانی ها دارند. این کشور در رتبه چهارم قرار گرفته است و هزینه صرف شده برای خرید بنزین معادل ۰.۵۱ درصد درآمد مردم این کشور عنوان شده است.

فرانسوی ها با ۰.۶۵ درصد در رتبه پنجم، نروژی ها با ۰.۶۸ درصد در رتبه ششم، اسپانیایی ها با ۰.۷۷ درصد در رتبه هفتم، اماراتی ها با ۰.۸۱ درصد در رتبه هشتم، اتریشی ها با ۰.۸۲ درصد در رتبه نهم و مردم مصر با ۰.۸۲۱ درصد در رتبه دهم از این نظر قرار گرفته اند.