به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیماحازم کلاس خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در تهران، درباره وضع بخش نفت و گاز ایران گفت: ایران منتظر انقلاب انرژی است. ایران درهای میدان های نفتی و گازی خود را بر روی شرکت های بین المللی باز کرده است و خود را برای افزایش صادرات آماده می کند. تهران می گوید قراردادهای نفتی جدیدی را با شرکت های خارجی امضا خواهد کرد که برای این شرکت ها سودآوری بیشتری خواهد داشت و در توسعه این میدان ها بلندمدت هم خواهد بود. 

در ادامه این گزارش آمده است: ایران در گذشته روزانه چهار میلیون بشکه نفت تولید می کرد که نیمی از آن به خارج صادر می شد. اما تحریمها باعث شد تولید نفت ایران به حدود دو میلیون بشکه کاهش یابد. آژانس جهانی انرژی معتقد است افزایش چشمگیر در تولید نفت ایران و صادرات آن به طور متوسط به چهار سال زمان نیاز دارد. اما وزیر نفت ایران می گوید این کشور می تواند به سرعت تولید نفت خود را پانصد هزار بشکه افزایش دهد و زمان لازم برای افزایش یک میلیون بشکه ای تولید هم یکسال است. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: بخش گاز هم در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. ایران هجده درصد از ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد. این کشور برای افزایش سی درصدی تولید گاز در چند سال آینده برنامه ریزی می کند. ایران می خواهد گاز خود را به پاکستان، عراق، عمان و ترکیه صادر کند و سپس صادرات به اروپا را هم آغاز کند. بازگشت ایران به بازار جهانی نفت و گاز بسیاری از مسایل را تغییر خواهد داد، اما این مسئله به لغو عملی تحریمها علیه تهران بستگی دارد.