به گزارش پارس،رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه هنوز مطالعه پرونده به اتمام نرسیده است، گفت: پرونده بابک زنجانی 209 جلد است و ما فقط تا 11 مهر فرصت مطالعه داریم.

وی افزود: نهایتاً‌ تا 11 مهر ماه می‌توانیم یک سوم پرونده را مطالعه کنیم و بخش زیادی از آن باقی می‌ماند؛ با توجه به اینکه ما فقط دو ماه فرصت مطالعه داشته‌ایم، قطعاً تقاضای استمهال خود را تقدیم دادگاه خواهیم کرد و امیدواریم قاضی با این درخواست موافقت کند.

کوهپایه‌زاده اصفهانی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به پرونده بابک زنجانی چند جلسه طول می‌کشد، گفت: رسیدگی به این پرونده در مرحله دادسرا دو سال طول کشید و قطعاً‌ تنها قرائت کیفرخواست 3 یا 4 جلسه طول می‌کشد.

وکیل بابک زنجانی با بیان اینکه ذهنیت خاصی از زمان رسیدگی به این پرونده ندارم، گفت: قوه قضائیه دقت و صحت را فدای سرعت نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مطالعه پرونده اقدام بابک زنجانی فساد فی‌الارض تلقی می‌شود یا خیر، گفت: الان خیلی زود است که راجع به این موضوع صحبت کنیم، به ویژه اینکه پیش‌بینی این موضوع یک کار قضایی بوده و تشخیص آن بر عهده قاضی است، به همین جهت توصیه می‌کنم در مورد مجازات موکلم هیچ پیش‌بینی و پیش داوری نشود و اجازه دهیم روند رسیدگی طبیعی طی شود.

کوهپایه‌زاده اصفهانی تاکید کرد: قضاوت با دادگاه است و اگر مبانی رسیدگی درست صورت گیرد خوش‌‌بین هستیم که رأی عادلانه‌ای هم صادر خواهد شد.

وکیل بابک زنجانی با اشاره به اینکه این دادگاه جزو دادگاه‌های طولانی خواهد بود گفت:‌خوشبختانه قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده نمره قابل قبولی را کسب کرده و اینکه برخی نمایندگان گفتند کار مناسبی صورت نگرفته بی‌انصافی است.