به گزارش پارس،وحید معیر روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، در خصوص حضور در پروژه های صنعت نفت در خارج از کشور، اظهار داشت: مپنا در مناقصات بین المللی حوزه نفت وگاز در خارج از کشور بارها شرکت کرده اما متاسفانه به علت تحریم، ما را کنار گذاشته اند.

وی با اشاره به تغییر شرایط پس از رفع تحریم ها، گفت: برخی شرکت های مهندسی پیش از این، در ونزوئلا کار کرده و تجربه کار در آن منطقه را دارا هستند، بنابراین می توانیم در آمریکای جنوبی کار کنیم.

مدیرعامل نفت و گاز گروه مپنا اضافه کرد: در کشورهای خاورمیانه از جمله عراق نیز بازار خوبی وجود دارد و می توان در بخش های پایین دستی صنعت نفت این کشور مشارکت داشته باشیم.

معیر خاطرنشان کرد: در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت عمان نیز زمینه های فعالیت وجود دارد و در پساتحریم می توان به آنها توجه کرد.

مدیرعامل نفت و گاز گروه مپنا، ادامه داد: فرصت هایی نیز برای حضور در کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد که با تسهیل شرایط در پساتحریم، امکان فعالیت در آنها فراهم خواهد شد.

وی افزود: ترکمنستان می تواند بازار خوبی برای حضور شرکت های ایرانی باشد به طوری که هم در بخش طرح های خشکی و هم طرح های دریایی می توان همکاری داشت.

پس از پیشرفت مذاکرات هسته ای و احتمال رفع تحریم ها در ماه های آینده مذاکراتی میان شرکت های خارجی و ایرانی انجام شده که براساس آن امکان فعالیت شرکت های ایرانی در پروژه های خارج از کشور فراهم خواهد شد.