به گزارش پارس به نقل از تسنیمرسول دیناروند در مراسمی به مناسبت روز داروساز که به همراه جمعی از داروسازان کشور با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطر رهبر کبیر انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) افتخار همه مردم ایران و برای جامعه داروسازان هم که قشر کوچکی هستند باعث افتخار است.

وی گفت: تعداد داروسازان 18 هزار نفر هستند،  یعنی زیر 5 درصد جامعه پزشکی ولی تاثیر آنها در نظام سلامت، اقتصاد و خودکفایی در کشور بسیار بیشتر از این جمعیت است.

دیناروند اظهار کرد: صنعت داروسازی ما تقریباً از نظر کمی 97 درصد نیاز دارویی کشور را تامین می‌کند و از نظر حجم بازار و ریالی 67 درصد داروهای بازار ما داروهای ایرانی هستند و اینها همه به برکت امام خمینی (ره) بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: امام خمینی (ره) کشور را مستقل و آزاد کرد و با خدمتی که به مردم می‌کنیم و خواهیم کرد راه امام را ادامه خواهیم داد؛ توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و در نظام سلامت نیز داروسازان به عنوان جزئی از حلقه درمان در خدمت مردم هستند که همه  اینها در سایه امام بوده است. براین اساس در هفته دولت چند خط تولیدی شرکت‌های داروسازی افتتاح شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در 5 ماهه امسال نزدیک 20 قلم داروی جدید که این داروها سابقه تولید در کشور را نداشتند و وارداتی بودند در داخل کشور تولید شدند که تا پایان سال هم همین تعداد دارو اضافه خواهند شد که همه اینها دستاوردهای شرکت‌های صنعت داروسازی کشور و هم دستاورد شرکت‌های دانش بنیان است که محققان جوان داروساز و مراکز علمی ما به مردم تقدیم کردند.