به گزارش پارس به نقل از فارس مدیرعامل شرکت رویال داچ شل گفت: این شرکت بدهی 2 میلیارد دلاری خود به شرکت ملی نفت را زمانی‌که تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود، پرداخت خواهد کرد و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش عظیم انرژی این کشور را مد نظر قرار خواهد داد.

ادوارد دانیلز مدیر ارشد اجرایی بخش بازرگانی و توسعه تجارت جدید شل در مصاحبه با رویترز در مراسم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران گفت: بیشتر به شرایطی که ایران به محض برداشته شدن تحریم‌‌ها پیشنهاد خواهد کرد بستگی خواهد داشت.

وی افزود: «ما خیلی خشنودیم که بخشی از این هیئت تاریخی بودیم. واضح است که ایران برای مدتی تحت تحریم می‌ماند و پیش از برداشته تحریم‌ها ما کاملا به تمام تحریم‌ها پایبند خواهیم بود.»

دانیلز تصریح کرد: «زمانی‌که تحریم‌ها برداشته شود، ما گزینه‌های احتمالی برای فعالیت در ایران را بررسی خواهیم کرد.»

مقامات شرکت شل به عنوان بخشی از هیئت نمایندگان انگلیس با وزیر نفت ایران و رئیس کل بانک مرکزی ایران در تهران دیدار کردند.

این مدیر انگلیسی توضیح داد: «ایران منطقه تجاری بالقوه مهمی است و خواهد بود اما البته این کشور با دیگر پروژه‌های ما در سراسر جهان مورد رتبه‌بندی قرار خواهد گرفت... بله این کشور بازیگر بزرگی در ذخایر نفت و گاز است اما پروژه‌ها باید برای شرکت ما معنای اقتصادی داشته باشند.»

ادوارد دانیلز در مورد بدهی 2 میلیارد دلاری این شرکت به ایران گفت: «ما دوست داریم که هرچه زودتر بدهی خود را پرداخت کنیم. تاکنون نتوانستیم.»