به گزارش پارس به نقل از فارسسیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم روز پزشک از پزشکان تشکر کرد و گفت: به یاد کسانی باشیم که اکنون در کنار خانواده نیستند و در حال خدمت در مناطق محروم هستند.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد پزشکان می‌شود، گفت: در دیدار با مراجع تقلید، آنها به ما گفتند نگران نباشید چرا که پشت سر خدا هم حرف می‌زنند و گوش‌تان به این حرف‌ها بدهکار نباشد.

وزیر بهداشت افزود: توفیق الهی بوده که لباس سفید را بر تن کنم و غیر از خودمان کس دیگری نباشم. پزشکان به جز خداوند، نیازمند کس دیگری نیستند و به همین علت راحت صحبت می‌کنند.

وی در مورد رابطه پزشک و بیمار گفت: خدا به موسی گفت من مریض شدم، چرا به دیدن من نیامدی؟ موسی در جواب گفت، شما خدا هستی مگر می‌شوی مریض شوی، که خداوند پاسخ داد در همسایگی تو مریضی بود و من در دل او جا داشتم و تو به عیادتش نیامدی.

هاشمی در مورد برنامه‌های دولت تدبیر و امید گفت: بعد از سه دهه رئیس‌جمهوری پیدا شده که شعار خود را ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی قرار داده و نهایت همکاری را در این موضوع داشته است، شما وضعیت خزانه را می‌دانید و در این شرایط همه وزرای کشور به دنبال حل مشکلات خود هستند، اما نگاه خاصی به بهداشت و درمان وجود دارد که نتیجه حمایت‌های رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات در مناطق محروم اقدام شود، گفت: بر عهدی که روز اول بستیم هستیم، هم‌چنان در کنار انجمن‌های علمی، نظام پزشکی و همه آنها که دلشان برای سلامت مردم می‌تپد حضور داریم.

وزیر بهداشت بار دیگر بر لزوم خرید خدمات سلامت از سوی دولت تأکید کرد و گفت: در بخش خصوصی و دولتی، یکبار برای همیشه قیمت تمام شده خدمات را مشخص کنند و کاری که برای سایر دستگاه‌های اجرایی مانند برق، آب و گاز انجام داده‌اند برای خدمات سلامت نیز انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما چه تعداد بیمارستان خصوصی داریم که به غیر از پول پزشک تأسیس شده باشد؟ با وجود همین هیاهوها در مورد تعرفه‌ها که ظلم بود و حقیقت نداشت، اکنون بیمارستان‌های دولتی ما زیان‌ده هستند.

وی یادآور شد: اگر هزینه تمام‌شده را برآورد کنیم و سود منطقی را برای تسهیلات اضافه کنیم، شک ندارم که همانگونه که بعد از برجام، خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در سلامت صف کشیده‌اند، می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، اما ما اکنون شرمنده‌ایم که هر چه حساب می‌کنیم با ارقام و اعداد بودجه فعلی شرایط سرمایه‌گذاری آنها مهیا نیست.