به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: افت شاخص ها در بازارهای جهانی بورس و کاهش شدید فعالیت های تولیدی چین موجب شد که قیمت نفت امروز نیز روند کاهشی خود را ادامه دهد و نفت خام آمریکا در مسیر طولانی ترین کاهش هفتگی از سال 1986 تاکنون قرار بگیرد.

فعالیت های تولیدی در کارخانجات چین در ماه اوت، همزمان با کاهش تقاضای داخلی و تقاضا برای صادرات در این کشور، سریعترین روند کاهشی خود را در حدود 6 سال و نیم اخیر شاهد بود و این موضوع بر نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا برای نفت از جانب دومین مصرف کننده نفت جهان افزود.

سهام های آسیایی صبح جمعه به تبعیت از بازار وال استریت شاهد افت بود که ناشی از نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی به دلیل عملکرد ضعیف اقتصاد چین بود.

شاخص های مهم نفتی به پایین ترین رقم ها در حدود 6 سال و نیم اخیر رسیده اند و قیمت نفت خام آمریکا در آستانه ثبت هشتمین هفته متوالی کاهشی قرار دارد که طولانی ترین دوره کاهشی از 1986 تاکنون است.

در اواخر سال 1985، همزمان با افزایش تولید اوپک که بعد از افزایش تولید کشورهای غیر عضو اوپک روی داد، قیمت نفت از حدود 30 دلار در طی بیش از 5 ماه به 10 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 59 سنت کاهش به 40 دلار و 73 سنت رسید. قراردادهای ماه سپتامبر که موعد آنها روز پنجشنبه منقضی شد، با 34 سنت افزایش مواجه بودند. نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه به پایین ترین رقم 6 سال و نیم گذشته یعنی 40 دلار و 21سنت رسید.

قیمت نفت برنت نیز که در مسیر ثبت هفتمین هفته کاهشی خود در طی 8 هفته گذشته قرار دارد، پس از کاهش 54 سنتی در روز پنجشنبه، امروز با 56 سنت کاهش به 46 دلار و 6 سنت رسید.