به گزارش پارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 3.5 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1121 دلار به فروش رفت. امروز قیمت طلا در کمترین زمان به قیمت 1116 و در بیشترین زمان به قیمت 1125 دلار معامله شد.

قیمت امروز این فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 23.3 دلار افزایش و نسبت به یک سال گذشته 174 دلار و 20 سنت با کاهش همراه بوده است.

امروز در بازارهای جهانی قیمت فلز نقره افزایش 2 سنتی داشت و پلاتینوم و پالادیوم که جزو فلزات گران‌قیمت هستند هر کدام کاهش یک دلاری را تجربه کردند.

به گزارش رویترز ارائه آمارهای مناسب از اقتصاد آمریکا، فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره در این کشور ترغیب کرده است سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند که در نشست این ماه فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را بعد از یک دهه ثابت بودن در محدوده صفر افزایش خواهد داد.

انتظار سرمایه‌گذاران در آستانه نشست فدرال رزرو ارزش دلار را تا حدودی کاهش داد اگر چه اقتصاد ضعیف چین بازار کشورهای نوظهور را تحت فشار قرار داده است. همچنین با کاهش ارزش سهام بازارهای بورس چین، ویتنام هم ارزش پول خود را کاهش داد و شاخص نیکی ژاپن بیشترین افت را در یک ماه گذشته تجربه کرد.