به گزارش پارس،فریبرز واحدی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سئوال که گفته می شود تعداد واحدهای خالی از سکنه در تهران کاهش یافته است، دلیل آن چیست گفت:رکود بازار مسکن در دو سال گذشته باعث شد تا بسیاری از انبوه سازان و سازنده های مسکن اقدام به عرضه واحدهای مسکونی خود به بازار کنند همین موضوع باعث شده تا تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه در تهران کاهش یابد.
 
وی ادامه داد:تعداد واحدهای خالی از سکنه در تهران تا سال 92 بالغ بر 325 هزار واحد مسکونی بود که با عرضه تعداد قابل توجهی از این واحدها به بازار و حتی اجاره آنها از سوی سازندگان این تعداد در حال حاضر به 250 هزار واحد مسکونی کاهش یافته است.
 
واحدی در پاسخ به این سئوال که آیا عرضه این واحدهای مسکونی تاثیری بر بازار مسکن خواهد گذاشت و تحلیل شما از عرضه واحدهای مسکونی و فروش این واحدهای خالی از سکنه چیست، تاکید کرد:به هر حال باید یک روزی این اتفاق می افتاد و واحدهای مسکونی به بازار عرضه می شدند، هر چند ما معتقدیم که انبوه سازان باید هر چه سریعتر واحدهای نیمه تمام را نیز عرضه کنند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد:تحلیل من این است که بازار مسکن آرام آرام از پایان امسال وارد رونق خواهد شد.
 
واحدی با تأکید بر اینکه 30 درصد نقدینگی کشور مربوط به صنعت ساختمان است، گفت: صنعت ساختمان می‌تواند به خروج اقتصاد از رکود کمک کند به طوری که بر اساس آمارهای منتشر شده سهم بخش مسکن در تولید ناخالص داخلی تا سال 80 بالغ بر 4.5 درصد بود و از سال 87 تا 91 این سهم ارزش افزوده در بخش مسکن به 5 درصد رسیده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه صنعت ساختمان 300 تا 400 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند، گفت: باید به دنبال رونق صنعت ساختمان باشیم چرا که این صنعت می‌تواند موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصاد در کشور شود.
 
*در حال حاضر 450 هزار واحد مسکونی کسری داریم
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: بر اساس طرح جامع مسکن سالانه باید 950 هزار واحد مسکونی احداث شود، طبق آماری که به دست آمده سال گذشته 500 هزار واحد مسکونی ساخته شده و این نشان می‌دهد در حال حاضر 450 هزار واحد مسکونی کسری داریم.
 
به گفته واحدی در سال گذشته 61 میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و چیزی بالغ بر 34 میلیارد تومان سرمایه در این بخش به طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص دارد.
 
پیشتر وی با اشاره به اینکه رکود بخش مسکن باعث شده تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش یابد، گفت: چنانچه واحدهای نیمه‌تمام هر چه زودتر به بهره‌برداری نرسند سال 95 و 96 جهش قیمت مسکن را تجربه خواهیم کرد.