به گزارش پارس به نقل از تابناک، تامین سرمایه تنها در یک روز بدون آنکه سپرده‌گذاری داشته باشید و بدون داشتن ضامن کارمند، فقط با سند ملکی امکان‌پذیر است. براساس ارزش سند ملکی ارقامی را می‌توانید دریافت کنید که حتی شمردن صفرهای آن هم برایتان سخت است.

این وام‌ها از یک میلیون تومان تا 10 میلیارد تومان می‌تواند متغیر باشد. برای رقم‌های زیر 20 میلیون تومان نیاز به سند ملک نیست. یا با سند خودرو وامتان را می‌گیرید و یا ضامن کارمندی پای فرم‌هایتان را امضا می‌کند و آن وقت است که صاحب چند میلیون تومان خواهید بود.

شرکت‌هایی بدون وابستگی به موسسه و ارگانی خاص بر مبنای سرمایه خود، تسهیلاتی به متقاضیان می‌دهند که سودهای نجومی آن سرمایه آنها را در آینده به چندین و چند برابر می‌رساند. 100 میلیون تومان تسهیلات را یک روزه می‌گیرید و یکساله باز می‌گردانید.

 

با یک تقسیم ساده به ماهیانه 8 میلیون و 300 هزار تومان قسط ماهانه می رسید اما این رقمی نیست که باید پرداخت کنید. این شرکت‌ها هر ماه از شما پنج درصد سود می گیرند که با این حساب ماهیانه 13 میلیون و 300 هزار تومان باید بازپرداخت داشته باشید. به این ترتیب 159 میلیون و 600 هزار تومان در پایان یکسال پرداخت کرده‌اید که این عدد بهره‌ 60 درصدی است که در ازای وام که یک روزه گرفته‌اید، خواهید پرداخت.

برخی تسهیلات نیز به صورت مضاربه ای پرداخت می‌شود. این وام‌ها عموما مبالغ بالای یک میلیارد را شامل می شود که اصل مبلغ در آخرین روز قرارداد قابل پرداخت است. سررسید مضاربه ها نیز سه ماهه و شش ماهه است و طبق توافق طرفین نحوه پرداخت سود تعیین می‌شود اما مبلغ سود همان پنج درصد در ماه است و در این نوع وام‌ها نیز سند ملکی با ارزش 1.5 برابر تسهیلات نقش اصلی را بازی می کند.

سند را یا به صورت وکالتی و یا قطعی به نام شرکت مزبور کرده و در ازای آن مبایعنامه قابل برگشت دریافت خواهید کرد تا پس از اتمام بازپرداخت ملک خود را به نام خود بازگردانید.

فعالیت شرکت‌هایی که با پول خود پول می‌سازند در سال‌های اخیر که منابع بانکی بر روی مشتریان بیش از گذشته بسته شده، روز به روز گسترده‌تر شده است و بار تامین سرمایه بسیاری از واحدهای تولیدی را به دوش می‌کشد اما در ازای سودی که از این واحدها طلب می‌کنند، غالبا تولیدکنندگان با حجم زیادی از اقساط بی‌بازگشت و ورشکستگی مواجه می‌شوند.