به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی کاهش تولید ناخالص داخلی کانادا در سه ماهه نخست سال، پیش‌بینی‌ها حاکی است اقتصاد این کشور که به شدت تحت تأثیر کاهش جهانی بهای نفت قرار گرفته است، به سمت رکود به پیش می‌رود.
بانک نومورا Nomura یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی در کانادا می‌گوید انتظار دارد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم نیز با کاهش پنج دهم درصدی مواجه شود و بانک آو آمریکا پیش‌بینی کرده این رقم، شش دهم درصد باشد.
از لحاظ فنی، زمانی در اقتصاد یک کشور رکود رخ می‌دهد که تولید ناخالص داخلی آن کشور طی دو دوره سه ماهه متوالی کاهش یابد.
البته کارشناسان می‌گویند در پیش‌بینی‌ها درمورد وقوع رکود در اقتصاد کانادا، تأثیر آتش‌سوزی‌های ماه‌های مه و ژوئن در جنگل‌های ایالت آلبرتا را که به توقف ده درصدی تولید نفت در ماسه‌های نفتی این منطقه منجر شد، در نظر نگرفته‌اند. کانادا پنجمین تولیدکننده نفت در جهان است.
تحلیلگران مسائل اقتصادی می‌گویند بانک مرکزی کانادا چاره ای جز کاهش نرخ بهره ندارد و همین مسئله همراه با رکود، خطر سقوط ارزش دلار کانادا را به همراه خواهد داشت.
ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا طی دو سال گذشته بیست و دو درصد سقوط کرده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال، هر دلار کانادا هفتاد سنت آمریکا ارزش پیدا کند.