به گزارش پارس ، رستم قاسمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره گم شدن دکل حفاری دریایی با بیان این که طرح این مساله به این شکل بسیار جای تعجب دارد؛ چرا که مگر دکل حفاری خودکار است که گم شود گفت: دکل حفاری دریایی حداقل 50 نفر خدمه دارد و جابه جایی آن تشریفات خاص و ویژه‌ای دارد و گم شدن یک دکل معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت یک مجموعه حاکمیتی و کارفرمایی است و  دکل‌­های حفاری مربوط به شرکت‌های پیمانکاری است گفت: شرکت تأسیسات دریایی که مالکیت عمده آن مربوط به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی نفت است، به عنوان پیمانکار شرکت نفت و گاز پارس در پارس جنوبی فعالیت می‌کند و براساس آنچه مدیر عامل سابق این شرکت گفته است، یک فروند دکل حفاری خریداری شده و بخشی از پول آن را پرداخت کرده‌اند و ضمانت‌های لازم را نیز دریافت کرده‌اند.

وزیر سابق نفت گفت: ظاهراً به دلایلی برای تحویل دکل به طرف ایرانی مشکلاتی ایجاد شده است که پرونده آن در دادگاه داوری بین ­المللی در حال رسیدگی است و به صورت همزمان دستگاه­‌های نظارتی داخلی نیز مشغول پیگیری آن هستند.

قاسمی یادآور شد: عملکرد شرکت­‌های پیمانکاری که خود دارای شخصیت حقوقی مستقل، مدیر عامل، هیئت مدیره و مجمع عمومی هستند، به وزارت نفت ارتباطی ندارد. در عین حال در آن زمان هیچ گزارشی درباره مشکلات این دکل یا وقوع تخلف در این پرونده به وزارت نفت ارسال نشده است، تا ما نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهیم.

وی گفت: اگر کسی در جریان خرید این دکل یا موارد دیگر در شرکت تاسیسات دریایی یا دیگر شرکت‌های مربوطه تخلفی مرتکب شده باشد، باید از سوی دستگاه قضا قاطعانه و به سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد و مطالبه ما هم از دستگاه قضا همین است.در کنار همه این موارد این نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که رسانه‌­ای کردن چنین مواردی قبل از رسیدگی در دادگاه بین‌المللی و داخلی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.