به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل فرودگاه امام خمینی (ره) حمیدرضا سیدی ‌درباره میزان پروازها و جابه‌جایی مسافران فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی (ره) در سه ماه گذشته اظهار داشت: خوشبختانه در این مدت شاهد افزایش قابل توجه تعداد پروازها و میزان اعزام و پذیرش مسافران در این فرودگاه بوده‌ایم.

وی افزود: با وجود اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با داشتن تنها یک ترمینال بیش از ظرفیت خود فعالیت می‌کند و ترافیک پروازی در این فرودگاه بسیار بالا است اما با اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده با مشارکت تمامی بخش‌های پروازی فرودگاه پروازها روان و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: در سه ماه گذشته از سال جاری تعداد 12 هزار و 853 پرواز شامل پروازهای ورودی و خروجی از این فرودگاه انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 13.51 درصدی را نشان می‌دهد.

سیدی با اشاره به افزایش تعداد مسافران جابه‌‌جا شده از این فرودگاه افزود: در مدت مذکور یک میلیون و 778 هزار و 767 نفر از فرودگاه بین المللی امام خمینی اعزام و پذیرش شدند که این میزان نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته 14.57 افزایش داشته است.

وی درباره میزان جابه‌جایی بار مسافران نیز گفت: در سه ماه نخست امسال 20 میلیون و 475 هزار و 490 کیلوگرم بار مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

عضو هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی تاکید کرد: با وجود رشد پروازها، جابه‌جایی مسافران و همچنین میزان بار با برنامه‌ریزهای صورت گرفته تمامی این مراحل به صورت روان انجام می‌شود.

سیدی همچنین درباره تقاضای ایرلاین‌ها برای افزایش پروازها یا راه‌اندازی مسیر پروازی جدید در این فرودگاه گفت: قطعا ایرلاین‌های داخلی و بین‌المللی درخواست‌هایی را به بخش TOC برای راه اندازی یا افزایش پرواز ارائه می‌دهند اما تمام این تقاضاها بر اساس میزان ظرفیت و منابع فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام بررسی می‌شوند و نسبت به صدور مجوز اقدام خواهد شد.

بنابراین گزارش فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان اولین فرودگاه ایران به اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز (TOC) مجهز است که درخواست ایرلاین‌های داخلی و بین‌المللی برای راه‌اندازی پروازهای جدید یا افزایش پروازها به این بخش ارجاع داده می‌شود.