به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران امروز چهارشنبه در بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اوت با 12 سنت افزایش، 61 دلار و 13 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه، با 11 سنت افزایش، 64 دلار و 56 سنت خرید و فروش شد.

بنا بر اعلام خبرگزاری بلومبرگ، تحلیلگران انتظار دارند که ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا در هفته گذشته، دو میلیون بشکه کاهش یافته باشد. 

ارقام رسمی مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا، که همچنین فرصتی خواهد بود برای بررسی تولید نفت این کشور، ساعت 14 و 30 دقیقه امروز به وقت گرینویچ از سوی وزارت انرژی آمریکا منتشر خواهد شد، اما سرمایه گذاران تمایل دارند پیش از انتشار این ارقام موضع گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای نفت خام در نیمه دوم سال 2014 تحت تأثیر تقاضای پایین و عرضه بیش از حد نفت در جهان، به علت افزایش تولید در آمریکا و خاورمیانه سقوط کرد.

اما از آغاز سال کنونی میلادی بهای نفت به ویژه به کمک کاهش تعداد چاههای نفتی فعال در آمریکا دوباره افزایش یافت، اما ادامه نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، روند افزایش بهای طلای سیاه را کند کرده و بهای نفت حدود 60 دلار مانده است. در این شرایط، چشم انداز بازگشت انبوه نفت ایران به بازار نیز وجود دارد.

روز سه شنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا با 63 سنت افزایش، 61 دلار و یک سنت داد و ستد شد. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و 11 سنت افزایش، 64 دلار و 45 سنت معامله شد.