به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حالی دولت پیشتر به صورت رسمی و با انتشار جدولی جزئیات پرداخت 300 میلیارد تومان یارانه تولید را به بخش‌های متقاضی طی دو ماهه اردیبهشت  و خرداد ماه امسال منتشر کرده بود که باز هم نعمت زاده وزر صنعت و فعالان صنعتی مدعی شدند این رقم به واحدهای تولیدی اختصاص پیدا نکرده است.
 البته اختلاف نظر وزیر صنعت با سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر سر یارانه تولید موضوع تازه‌ای نیست چرا که روزهای پایانی سال گذشته بود که نوبخت در واکنش به ادعای وزیر صنعت در عدم دریافت یک ریال از یارانه تولید با انتقاد از اینکه وزیر محترم صنعت قرار نیست که ریالی را دریافت کند گفته بود" همان‌طور که قبلاً توضیح داده بودم از 5هزار و 727 میلیارد تومانی که در سال جاری برای بخش تولید پیش‌بینی شده بود، آنچه به بخش صنعت اختصاص می‌یابد 1200 میلیارد تومان است. در بخش کشاورزی 1000 میلیارد تومان و در حمل و نقل نیز 1200 میلیارد تومان است".
نوبخت با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی این بند مقرر کرده است که ارقام را سازمان به‌عنوان کمک در دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت به بخش تولید ارائه دهد، گفته بود،" قرار است مابه‌التفاوت نرخی را که بانک‌ها به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند با این رقم تأمین کنیم. حتی تا 12 درصد تسهیلات ارزان‌تر در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم، به همین منظور دولت مابه‌التفاوت‌ها را پذیرفته و به همه وزرا از جمله آقای نعمت‌زاده ابلاغ کرده است تا شرکت‌های متقاضی که می‌خواهند از این تسهیلات ارزان استفاده کنند آنها را معرفی کنند و بانک‌ها این تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهند."
به اعتقاد نوبخت، دولت حداقل 526 میلیارد تومان تاکنون از این دست یارانه‌ها را به بخش تولید پرداخت کرده‌ که عمدتاً بخش کشاورزی توانسته است این منابع را دریافت کند. 
ولی با وجود اظهارات نوبخت، وزیر صنعت همچنان از عدم دریافت سهم واحدهای صنعتی از یارانه تولید می‌گوید و در تازه ترین اظهارات نیز گفته است: "در فاز اول هدفمندی بنا بود 30 درصد وجوهی که وصول می‌شود در اختیار تولید قرار گیرد اما یک ریال هم تحقق نیافت. در فاز دوم نیز قرار شد حدود 10 هزار میلیارد تومان برای بخش‌های تولید، مسکن، حمل‌ونقل عمومی و بهداشت و درمان تخصیص یابد که خود به خود اولویت دولت بر رسیدگی به بهداشت و درمان شد از این رو، در این یک سال و سه ماه گذشته 10 میلیون نفر بیمه شدند. "بنابراین نه اینکه ما عرضه گرفتن نداشته باشیم بلکه اصلا چیزی ته کاسه نمانده که به بخش تولید ارائه دهند".
این اختلاف نظرهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت صنعت در این سال‌ها باعث شده تا در آخرین روز خرداد ماه سال جاری جلسه مشترکی بین این دو بخش برگزار و ابهامات پرداخت یارانه تولید برطرف شود. آنطور که نعمت زاده اعلام کرده این جلسه در روز گذشته (31 خرداد ماه )در سازمان مدیریت برگزار شده است. اما کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از این جلسه نشان از آن دارد که هیچ کدام از فعالان صنعتی نماینده‌ای در این جلسه نداشتند بنابراین احتمالاً در پایان این جلسه تصمیم گیری مناسبی برای تعیین تکالیف یارانه تولید صورت نگرفته است.