به گزاش پارس به نقل از روابط عمومي بانک ملي،‌ مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به عبور منابع ریالی این بانک از مرز 100 هزار میلیارد تومان اظهار کرد: جذب این میزان منابع، نشانگر اعتماد روزافزون مردم به این بانک است.

عبدالناصر همتی اساسی‌ترین عامل رشد و توسعه بانک‌ها را مشتریان آن خواند و افزود: ثابت قدم‌ترین عضو این بانک بزرگ، مشتریان وفادار آن بوده‌اند.

وی به کاهش NPL (نسبت مطالبات معوق به تسهیلات) بانک ملی ایران به زیر 10 درصد تا پایان سال 1393 اشاره کرد و بیان داشت: بانک ملی ایران یکی از با پشتوانه‌ترین بانک‌ها با صورت‌های مالی شفاف و میزان دارایی‌های قابل توجه است، به طوری که این بانک با تلاش کارکنان خود، میانگین NPL سیستم بانکی را کاهش داده است.

همتی به نقش با اهمیت و موثر وصول مطالبات معوق و به کارگیری این منابع در سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تسهیلات‌دهی مجدد اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران در سال گذشته 350 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که 230 هزار میلیارد ریال آن از محل مطالبات وصول شده و افزایش منابع بانک، طی سال 1393 بوده است و این نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 60 درصد رشد داشته است.

وی بر پیگیری و وصول مطالبات معوق همانند شش ماهه دوم سال گذشته تاکید کرد و افزود: لازم است تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم برای وصول به موقع اقساط و جلوگیری از معوق شدن مطالبات اندیشیده شود.