به گزارش پارس به نقل از فارس، سیدمصطفی سیدهاشمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان تهران و البرز اظهار داشت:‌ شرکت مخابرات ایران از محل هم‌کدسازی تلفن ثابت ۲۷۰ میلیارد تومان ضرر کرده که قرار بود پس از ۶ ماه کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه‌ها را ارزیابی و تعدیل کند که پس از گذشت یک سال این ارزیابی هنوز انجام نشده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با اعلام رسمی ۲ پیشنهاد برای ۲ تعرفه تلفن ثابت گفت: در پیشنهاد اول مطرح شد که در ازای دریافت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در روستاها تا ۱۰ هزار تومان در شهرهای بزرگ مشترک هرچقدر که می‌خواهد تماس تلفن ثابت با تلفن ثابت برقرار کند.

وی ادامه داد: در پیشنهاد دوم نیز مخابرات برای تعدیل تعرفه‌های موجود افزایش تعرفه تلفن ثابت داخل استانی از ۳۰ ریال به ۷۰ ریال و افزایش تعرفه تلفن ثابت خارج استانی از ۳۳۰ ریال به ۳۵۰ ریال را خواستار شده است.

سیدهاشمی در پاسخ به این سؤال که این ارقام به معنی تایید افزایش ۱۳۰ درصدی تعرفه تلفن ثابت داخل استانی است، این در حالی است که معاون وزیر ارتباطات چند بار تأکید کرده افزایش تعرفه حداکثر ۱۵ درصد خواهد بود، آیا این میزان مورد رضایت مخابرات است، گفت:‌ باید دید منظور آقای عمیدیان از میانگین افزایش ۱۵ درصدی روی تلفن ثابت به ثابت، ثابت به همراه یا بین‌الملل است یا خیر.

وی درباره آبونمان نیز گفت: یکبار در گذشته شورای رقابت آبونمان ۹۰۰ تومانی تلفن ثابت را مصوب کرد که از سوی وزارت ارتباطات متوقف شد. اکنون مخابرات موضوع آبونمان پلکانی از ۳۵۰ تومان تا ۱۵۰۰ تومان را درخواست کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران درباره روند بررسی تعرفه جدید مخابرات و ایراد وزارت ارتباطات به پرزنتی بودن برنامه توسعه مخابرات، گفت: برج ۱۱ سال ۹۳ برنامه توسعه مخابرات ارائه شد و در چندین جلسه با حضور نمایندگان مخابرات و رگولاتوری این موضوعات بررسی شد؛ اگر برنامه توسعه مخابرات در حد پرزنت و غیرقابل قبول بود، همان موقع اعلام می‌کردند که قابل قبول نیست و برنامه توسعه را اصلاح می‌کردیم، درحالی که برنامه را نه برگرداندند و نه ایراد گرفتند. اما بعد از برگزاری جلسات بررسی تعرفه و پس از آنکه تعرفه به کمیسیون تنظیم مقررات برده شد، روند بررسی تعرفه در کمیسیون متوقف شد و اعلام کردند برنامه توسعه قابل قبول نبوده است.

وی درباره پیش‌بینی چگونگی حل اختلاف مخابرات و وزارت اطلاعات گفت:‌ روز گذشته وزیر مخابرات در اراک اعلام کرده، تعرفه همراه و دیتا افزایش نمی‌یابد، این به این معناست که تعرفه ثابت قابل افزایش است.

وی تصریح کرد: روز شنبه هفته آینده آگهی فروش صد درصد سهام توسعه مبین مالک ۱+۵۰ درصد سهام مخابرات اعلام می‌شود و خریداران می‌توانند برای تحویل اسناد مراجعه کنند.