به گزارش پارس به نقل از فارس، حمید کلانتری عصر امروز در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نزدیک 100 هزار تعاونی فعال در 120 گرایش اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از شیلات، دامداری، دامپروری، بخش صنعت، معدن شامل صنایع غذایی، صنایع نساجی، فلزی، بخش‌های خدمات، حمل و نقل و در بخش تعاونی مصرف وجود دارد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نزدیک 11 میلیون نفر عضو تعاونی مصرف هستند که این تعاونی‌ها فعال هستند، ضمن اینکه 48 میلیون نفر از مردم ایران عضو 352 تعاونی سهام عدالت‌ هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های چیزی نزدیک یک و نیم میلیون نفر  اشتغال ایجاد کردند، افزود: باید تلاش شود با آموزش و استفاده از روش‌های بهتر و مؤثرتر مدیریتی و حضور موثر در بازار و عرصه صادرات تعاونی‌ها را توانمندتر کرد.

کلانتری بیان کرد: شبکه تعاونی مصرف ما چیزی نزدیک 5 میلیون نفر را زیرپوشش قرار دارد که با اعضای خانواده 20 میلیون نفر هستند و این تعاونی‌ها در قالب تعاونی فرهنگیان، تعاونی کارگران و کارکنان دولت فعال هستند.

معاون وزیر کشور بیان کرد: اگر به تعاونی‌ها با نگاه موثر و قابل باوری توجه شود می‌توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود داشته باشد.

وی در خصوص سهم تعاونی‌ها در اقتصاد ملی گفت: با وجود سیاست‌گذاری انجام شده در برنامه چهارم و پنجم توسعه سهم تعاونی‌ها 5 تا 7 درصد است که در صورت فراهم بودن شرایط زمینه افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد ملی افزایش خواهد یافت.

کلانتری با بیان اینکه 190 هزار تعاونی بعد از انقلاب اسلامی به ثبت رسیدند، گفت: از این تعداد 100 هزار تعاونی فعال در کشور به ثبت رسیده است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ارائه راهبردهای هفت‌گانه توسعه تعاونی‌ها خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم راهبردهای هفت‌گانه بخش تعاون را تبیین و اعضای هئیت مدیره و مدیران عامل را با آموزش و اصلاح روش‌های مدیریتی آشنا کنیم.

وی حضور موثر تعاونی‌ها در عرصه بازار، برند سازی، حضور در نمایشگاه‌ها و بازارهای صادراتی که با حمایت دولت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت صورت می‌گیرد را از دیگر عوامل توسعه تعاونی‌ها دانست.

کلانتری در خصوص امضاء تفاهم‌نامه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تمام استان‌های کشور این تفاهم‌نامه با استانداران به عنوان رئیس شورای توسعه تعاون منعقد شده که در جهت حل مشکلات تعاونی‌ها اقدام شود.