به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد شریعتمداری عصر امروز در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: تحریم‌ها علیه کشورمان باید حتما برداشته شود و دولت این تحریم‌ها را شکست می‌دهد.

وی با ارزیابی از وضعیت اقتصادی گذشته و هم اکنون بیان داشت: به طور حتم فراز و نشیب‌هایی در این راستا داشته‌ایم و اکنون هم با وجود کسب توفیقات مختلف در عرصه اقتصادی اما با وضع مطلوب فاصله داریم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان این عرصه هم باید تلاش بیشتری شود اگرچه که دولت لایحه خروج از رکود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده است که اثرات خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته یک حوزه تنش‌زایی با غرب داشتیم تصریح کرد: اکنون این مشکلات با تدابیر دولت یازدهم کم‌تر شده و دولت تدبیر مصمم به شکست تحریم‌های ظالمانه علیه نظام اسلامی است.

به گفته شریعتمداری با سیاست‌هایی که دولت تدبیر در مدت روی کار آمدن در پیش گرفته موتور تشدید تحریم‌ها متوقف شده است.

وی با انتقاد از برخی افراد و یا گروه‌ها که عنوان می‌کنند مذاکره‌کنندگان کشورمان در مقابل غربی‌ها کوتاه می‌آیند بیان داشت: اساسا اگر این گونه بود مذاکرات 21 ماه انجام نمی‌شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: این مصداق بی‌عدالتی در گفتار و رفتار است چراکه تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل برخی خواسته‌های غربی‌ها ایستاده است.  

به گزارش فارس، نشست معاون اجرایی رئیس جمهور با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در سالن کنفرانس اتاق برگزار شد.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان شمالی، مدیر کل امور اقتصادی استانداری و شماری از مسئولان استان هم در این نشست شرکت داشتند.