به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، اکنون که سبدهایی با تناژ پایین و در حجم یک تریلی در کنار محموله های بزرگ در بورس کالا به فروش می‌رسد، به طور حتم بر شمار و تنوع خریداران فولاد افزوده می‌شود و کشف قیمت ها منطقی تر از گذشته انجام می شود.
رییس اتحادیه کشوری آهن با اشاره به رکود سنگین بازار آهن و فولاد گفت: این روزها همه سرمایه گذاران از جمله سازندگان مسکن ترجیح می‌دهند، به جای قبول ریسک و زحمت در ساخت و ساز، سرمایه های خود را روانه بانک ها کنند تا با خیال راحت حدود 20 درصد سود به دست آورند.

محمد آزاد افزود: به این ترتیب بازار معاملات محصولات فولادی هم در نبود پروژه های عمرانی دولتی نیز در سکوت کامل به سر می برد و چشم انداز مثبتی هم حداقل در کوتاه مدت برای این بازار پیش بینی نمی شود.

آزاد راه اندازی معاملات خرد فولاد در بورس کالا را اقدامی تحسین برانگیز و لازم برای بازار عنوان کرد و گفت: همیشه یکی از انتقادهای فعالان بازار فولاد به بورس کالا، فروش سبد های سنگین فولاد به سرمایه گذاران و مصرف کنندگان بود اما به تازگی با آغاز معاملات خرد فولاد در بورس، آینده روشنی در انتظار معاملات این محصولات در صورت بازگشت رونق به بازار است.

وی افزود: اکنون که سبدهایی در حجم یک تریلی در کنار محموله های بزرگ در بورس کالا به فروش می رسد، به طور حتم بر شمار و تنوع خریداران افزوده می شود و کشف قیمت ها منطقی تر از گذشته انجام می شود.

وی در پایان گفت: اگر در زمانی که رونق به معاملات محصولات فولادی برمی گردد، بخش قابل توجهی از عرضه محصولات در بورس کالا به صورت خرد باشد، شاهد پویایی بازار فولاد و شفافیت قیمتی خواهیم بود.