به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیر خجسته بعدازظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه در شهرستان فامنین اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به سال همدلی و هم‌زبانی نام‎گذاری کرده‌اند و تاکید داشتند که مجلس و دولت این همدلی را مصداق قرار داده و با همفکری برای مردم کار انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شعار همدلی و هم‎زبانی کلید موفقیت کشور است، بیان کرد: در شهرستان فامنین اقدامات مناسبی شکل گرفته ولی مردم پویا و تلاش‎گر فامنین، نیازمند کار و خدمات بیشتری هستند.

خجسته تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان‎آباد فامنین بیش از 10 سال رها شده و بزرگ‌ترین ظلم و اجحاف در حق مردم قامنین بوده است که می‎توانست درسال‎های گذشته برای 30 هزار نفر شغل ایجاد کند ولی این کار باقی مانده بود.

وی با اشاره به اینکه 83 درصد اعتبارات عمرانی کشور در سطح ملی بوده و باید پیگیری لازم برای جذب آن صورت گیرد، بیان کرد: مدیران و نمایندگان استان همدان باید با کمک و همراهی یکدیگر در راستای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین با اعلام اینکه ظرفیت مجلس فراتر از قانون‎گذاری بوده و مدیران استان باید از ظرفیت نمایندگان استفاده کنند، بیان کرد: امیدواریم مدیران استان همدان بیش از پیش به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در این جلسه بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان‎آباد موضوعی است که از چند سال گذشته در دست پیگیری بوده و در مقطعی خارج از شرکت شهرک‎ها پیگیری می‌شد چرا که در سال 89 بنا به تدبیر غلطی این پروژه دچار مشکلات عدیده‎ای می‏‌شود.

کیوان گردان با اشاره به اینکه در سال 89 براساس نامه‌ای سازمان صنایع کوچک متولی منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین می‏‌شود، عنوان کرد: سازمان صنابع کوچک و شرکت شهرک‎ها به شرطی این منطقه را می‌‏پذیرد که هزینه‎ای در قبال آن نداشته باشد و این موضوع مورد موافقت مدیران وقت استان در سال 89 قرار می‎گیرد.

وی با بیان اینکه حال با گذشت چند سال و پیگیری‎های فراوان منطقه ویژه اقتصادی به حالت قبل بازگشته و دارای ردیف اعتباری شده است، تاکید کرد: در حال حاضر طرح پتروشیمی ابن سینا برای استقرار در این منطقه در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مسائل و مشکلات در منطقه ویژه اقتصادی راه دسترسی است، بیان کرد: در حال حاضر راه دسترسی این منطقه به سبب اجرای خط آهن همدان-تهران مسدود شده و باید با تخصیص اعتبارات موردنیاز راه دسترسی این منطقه را اجرا کنیم.