به گزارش پارس به نقل از مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره توسعه پایدار، مشاغل سبز و کار مناسب اعلام کرد: بازار کار نقش محوری در مقابله با تغییرات آب و هوایی بازی می کند و برای حصول اطمینان از این تاثیر مثبت، راهی جز انتقال به اقتصاد سبز نداریم.
 
در حال حاضر، با وجود ۲۰۰ میلیون نفر بیکار در جهان، ایجاد شغل یک ضرورت اجتماعی انکارناپذیر است. نرخ بالای بیکاری جوانان در بسیاری از کشورها، فقر کاری مداوم و محرومیت های اجتماعی؛ بیش از یک میلیارد نفر را در سراسر جهان به خود مشغول کرده است.
 
اعمال سیاست فعال برای حفاظت از آب و هوا و حفظ محیط زیست می تواند فرصت های فراوانی برای اشتغال زایی در کشورها فراهم کند. بررسی ها از ۳۰ ارزیابی جهانی درباره اشتغال زایی نشان می دهد تا سال ۲۰۳۰ می توان به ایجاد ۶۰ میلیون شغل جدید امیدوار بود.
 
به صورت کلی، برداشتن گام های بزرگ می تواند در کاهش فقر کار جوانان تاثیرگذار باشد، به ویژه اینکه اشتغال زایی در برخی از بخش ها مانند کشاورزی به گونه ای است که از هر ۳ کارگر شاغل در بیش از یک میلیارد نفر جمعیت، یک نفر در بخش کشاورزی فعالیت دارد.
 
از سویی دسترسی به انرژی های مدرن نیز می تواند فرصت های جدید اقتصادی را برای کشورها رقم بزند و این قابلیت را دارد که برای ۱.۳ میلیارد نفر از مردم فقیر کشورها، فعالیت اقتصادی فراهم نماید. همچنین مشاغل سبز این قدرت را دارند که بتوان در قالب آن مدل های جدیدی از کسب و کار را معرفی کرد.