به گزارش پارس به نقل از اقتصاد نیور،در روزهاي گذشته برخي کاربران تلگرام‌با طراحي و انتشار شکلک‌هاي غيراخلاقي،احتمال فيلترينگ اين شبکه اجتماعي را افزايش داده‌اند.
 
در کنار همه مزايايي که اين شبکه براي کاربران به ارمغان آورده، «باز بودن» زبان اين برنامه سبب شده است تا هرکس بتواند استيکرهاي دلخواه خود را طراحي و به راحتي آن را منتشر کند.
 
البته نمي‌توان اين ويژگي‌ را يک ويژگي صرفا خوب يا بد ارزيابي کرد. بلکه مانند يک تيغ دو لبه است. همان‌طور که اگر از کاربران اين شبکه باشيد احتمالا ديده‌ايد برخي افراد شکلک‌هايي را طراحي و يا شکل‌هاي موجود را بومي‌سازي کرده‌اند و متناسب با فرهنگ و ويژگي‌هاي کشورمان دست به طراحي دوباره اين شکلک‌ها زده‌اند.
 
حال در اين ميان برخي شکلک‌ها با محتواي نامناسب اخلاقي و يا فرهنگي نيز به چشم مي‌خورد و تعداد اين استيکرها رو به افزايش است که ممکن است در آينده نزديک به احتمال فيلتر شدن اين شبکه اجتماعي دامن بزند.
 
بعد از اختلالات شبکه پيام‌رسان وايبر کاربران ايراني به سمت استفاده از شبکه تلگرام سوق داده‌ شدند. اين شبکه بسيار سريع و در عين حال ويژگي‌هايي بسياري دارد که کاربران را به خود جذب مي‌کند. اخيرا کاربران ايراني به رکوردداران استفاده از اين شبکه بدل شده‌اند و با اختصاص ۱۶ درصد از ترافيک اين شبکه بيشترين استفاده از اين شبکه در دنيا را به خود اختصاص داده‌اند.