به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عزیزالله رمضانی مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز جمهوری اسلامی در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد که ایران ۵ یا ۶ مسیر مختلف را برای عرضه گاز به اروپا پس از لغو تحریم های غرب، در نظر گرفته است. مسیرهای احتمالی شامل ترکیه، دریای سیاه، عراق، سوریه و دریای مدیترانه است.
وی در حاشیه کنفرانس گاز در شهر پاریس، افزود: ولی این مسیرها باید مطابق با معیارها مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، هزینه های اقتصادی باید به منظور انتخاب بهترین مسیر مورد بررسی واقع شود. البته هر مسیری تنها پس از لغو تحریم های غرب، انتخاب خواهد شد.
رمضانی گفت: این مطالعه آغاز شده است چرا که تحقیقات می تواند هر زمانی فارغ از تحریم ها انجام شود، ولی این مساله بستگی به مشتری یعنی اروپا دارد. اروپا انتظار دارد که تحریم ها لغو شود و سپس مذاکره را آغاز خواهند کرد و پس از آن می توانند تا توافقنامه ای را با ایران امضا کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: شاید یک زمینه مشترک برای همکاری وجود داشته باشد، به طور مثال در زمینه خطوط لوله، در آینده خطوط لوله ایران می تواند احتمالا به اروپا برسد و با خطوط لوله روسیه به صورت مشترک گاز را به بازار اروپا عرضه کند.