به گزارش پارس به نقل از ایسنا مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه نقدی، گفت: یارانه بگیران درهمدان بیش از جمعیت استان است که سعی داریم ابتدا افراد اضافی را حذف کنیم.

ناصر محمودی امروز یکشنبه 10 خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان همدان ماهیانه 81 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شد که به 84 میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: طی 51 مرحله واریز یارانه نقدی، 4131 میلیارد تومان یارانه در استان همدان پرداخت شد که رقم قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از شناسنامه‌های فوتی‌ها و مهاجرت‌های صورت گرفته باعث شده تعداد یارانه‎بگیران بیشتر از جمعیت همدان باشد این درحالیست که اگر یارانه نقدی به درستی هزینه می‌شد اتفاق خوبی در زمینه توسعه تولید و اشتغال در استان رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه 14 هزار نفر در استان همدان از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند، افزود: در صورتی که از مرکز اعلام شود ثبت‌نام این افراد انجام خواهد گرفت.

انحراف بودجه در همدان صورت نگرفته است

وی در خصوص انحراف بودجه در سال 93 خاطرنشان کرد: در سال گذشته موردی در این خصوص مشاهده نشده و دستور دادیم از جابجایی اعتبارات استانی از جمله اعتبارات عمرانی جلوگیری شود.

محمودی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی 50 درصد افزایش پیدا نکرده بلکه اشتباهی در اطلاع‌رسانی اولیه بین کلیه درآمدها و درآمدهای مالیاتی استان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در برنامه پنج ساله سوم دیده شده بود که 90 درصد بودجه کشور از محل درآمدهای مالیاتی و عمومی دولت تامین شد که متاسفانه در برنامه‌های بعدی این پیگیری نشد و سهم نفت افزایش پیدا کرد که آثار زیانباری در بودجه کشور به دنبال داشت.

درآمدهای مالیات در استان همدان افزایش 50 درصدی نداشته است

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای مالیات در استان همدان افزایش50 درصدی نداشته است، اظهار کرد: مجموعه درآمدهای استان از جمله مالیات لحاظ شده نه با اعمال فشار بر اقشار جامعه و بنگاه‌های تجاری کارگاه‌ها، دنبال کشف منابع جدید درآمد مالیاتی هستیم فشار مشاعفی به مردم همدان وارد نخواهد شد همچنین پیگیری‌هایی در استان همدان انجام گرفته تا درآمدهای ملی بیش از درآمدهای استانی افزایش داده شود که فشاری به مشاغل وارد نشود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی تنها متولی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است، عنوان کرد: در سال 89 راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل امور سرمایه‌گذاری و صدور مجوزها دیده شده بود که زیرساخت‌های آن آماده نبود بنابراین با برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری همزمان شد.

محمودی معرفی همدان به عنوان منطقه ویژه و اعلام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را یکی از مهمترین دستاوردهای همایش سرمایه‌گذاری دانست و گفت: با برگزاری این همایش توانستیم همدان را مطرح کنیم به‌طوری‌که 500 نفر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی شناسایی شدند و در نهایت 250 نفر از سرمایه‌گذاران را دعوت کردیم که نتایج خوبی از آن حاصل شد.

انعقاد 48 تفاهم‌نامه به ارزش 1926 میلیارد تومان در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری

وی با اشاره به دستاوردهای همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری عنوان کرد: در این همایش 48 تفاهم‌نامه معادل 1926 میلیارد تومان شامل 19 طرح کشاورزی به مبلغ 358 میلیارد تومان، 19 طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مبلغ 168میلیارد تومان، چهار طرح عمرانی 600 ملیارد تومان،6 طرح صنعتی به ارزش 800 میلیارد تومان و 6 قرارداد به مبلغ 65 میلیون دلار منعقد شده و 38 جواز تاسیس 525 میلیارد تومان نیز صادر شد.

وی جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از دستاوردهای همایش بین‌المللی سرمایه‎گذاری دانست و افزود: یک سرمایه‌گذار در شهرستان رزن با شریک کره‌ای و تیم استان وارد مذاکره شد که جواز تاسیس صادر و کلنگ زنی آن در ابتدای امسال انجام شد.

وی با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری‌های استان حاصل و خروجی همایش سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: این پروژه با 110میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای 150 نفر اشتغالزایی می‌کند که از نتایج بارز این همایش در استان همدان است.

محمودی عنوان کرد: صادرات 1200 تن سیب زمینی به افغانستان و صادرات 28 میلیون 361 دلاری به کشور عراق از جمله اقدامات حاصل از همایش سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان در ادامه با اشاره به اینکه شروع ثبت نام سهام عدالت از سال 84 در طی 13 مرحله انجام شده است، گفت: یک میلیون و506 هزارو121 نفر در استان همدان به عنوان مشمولان دریافت سهام عدالت شناسایی شد.

بیش از 34 میلیارد تومان سهام عدالت در استان همدان به مشمولین پرداخت شد

وی ادامه داد: مشمولان سهام عدالت در مراحل سیزده‌گانه، افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بسیجیان فاقد شغل، روستاییان و عشایر، ایثارگران و خانواده شهدا، زنان سرپرست خانوار خدام مساجد، طلاب ، بیماران خاص و... بودند که تا پایان سال 88 بیش از 34 میلیارد تومان سهام عدالت در استان همدان به مشمولان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه سهام یک میلیون تومانی در سال‎های گذشته به دو میلیون و 500 هزار تومان تومان افزیش یافته است، یادآور شد: پرداخت سود سهام عدالت از سال 88 پرداخت متوقف شده و مقرر شد اصل سهام از سود مشمولان سهام عدالت مستهلک شده تا سهام آزادسازی شود و آماده خرید و فروش شود که لایحه ساماندهی سهام عدالت توسط وزرات اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‎‌سازی تهیه و به هیئت وزیران ارائه شده است که در صورت تصویب اجرا خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه هشت شرکت تعاونی در استان همدان فعال است، تصریح کرد: فعلا ثبت‌نام جدیدی در زمینه سهام عدالت انجام نمی‌شود در صورت تصمیم‌گیری دبیرخانه مرکزی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تمامی بانک‌های استان همدان معتبر هستند

وی با تاکید براینکه تمامی بانک‌های استان همدان معتبر هستند،گفت: هفت صندوق قرض الحسنه و موسسه اعتباری، دو موسسه اعتباری دارای مجوز، بانک‌های غیر دولتی در استان همدان فعالیت دارند و از فعالیت موسسات غیر مجاز در استان جلوگیری می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با اشاره به همت همگانی برای توسعه اقتصادی استان، عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذار به عنوان و عامل ایجاد امنیت نگاه شود چرا که این سرمایه‎‌گذار است که ایجاد شغل و امنیت را فراهم می‌کند و اداره کل اقتصاد و دارایی با ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تمام تلاش خود را برا توسعه اقتصادی استان انجام می‌دهد.

محمودی در مورد دستاوردهای سفر تیم اقتصادی استان همدان به کشور روسیه نیز گفت: تیم اقتصادی به منظور آشنایی با موقعیت‌های سرمایه‌گذاری روسیه و شناسایی مزایای استان همدان سفری به این کشور داشت که زیرساخت‌های استان در روسیه و پروژه‌های سرمایه‌گذاری معرفی شد به‌طوری‌که شرکت سحر موفق به انعقاد قراردادی برای صادرات محصولات خود با برند استان همدان شد.