به گزارش پارس، براساس آمار گمرک، از ابتدای فروردین تا انتهای اردیبهشت ماه (طی دو ماه ابتدای سال‌جاری) تعداد ۴ هزار و ۲۳۱ دستگاه خودرو به ارزش دلاری بیش از  ۱۱۲ میلیون و ۹۰۸ هزار دلار و از نظر یورویی به ارزش بیش از ۱۰۳ میلیون و ۲۹۱ هزار یورو به کشور وارد شده است.

این در حالی است که تعداد خودروی وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۶۷ دستگاه به ارزش دلاری بیش از ۲۷۷ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار و به ارزش یورویی بیش از ۲۰۳ میلیون و ۱۵ هزار یورو بود.

برهمین اساس، واردات خودرو در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد از نظر تعداد و ۵۹.۳۸ درصد از نظر ارزش کاهش یافته است.

گمرک ایران اعلام کرد: فقط در اردیبهشت ماه امسال ۳ هزار و ۶۸۳ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۹۴ میلیون و ۸۶۹ هزار دلار با کاهش ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد وارد کشور شده است.

براساس آمار مقدماتی گمرک از واردات قطعی خودروی سواری در اردیبهشت ماه امسال، در این مدت تعداد ۳ هزار و ۶۸۳ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۹۴ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۲۲۶ دلار وارد کشور شده است.

ارزش این تعداد دستگاه خودروی وارداتی از لحاظ ارزش یورویی ۸۶ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۲۱۱ یورو اعلام شده که از نظر تعداد با کاهش ۶۵ درصدی و از نظر ارزشی با کاهش ۵۷.۶۸ درصدی مواجه شده است.

این در حالی است که در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۸۵ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۲۲۴ میلیون و ۱۶۱ هزار دلار و از نظر ارزش یورویی بیش از ۱۶۳ میلیون و ۹۹۳ هزار یورو ارزش داشته است.  

 

واردات قطعی خودروی سواری در اردیبهشت ماه ۹۴
 تعداد خودرو ارزش میلیون ریال  ارزش دلاری ارزش یورو  وزن - کیلوگرم
۳۶۸۳ ۲۶۷۹۵۵۵.۷ ۹۴۸۶۹۲۲۶ ۸۶۵۵۲۲۱۱ ۶۱۳.۲۳۳.۰
۱۰۳۸۵ ۵۳۹۲۵۸۱.۴ ۲۲۴۱۶۱۹۲۹ ۱۶۳۹۹۳۵۲۶ ۵۳۹۲۵۸۱.۴

در همین حال، در فروردین ماه سال جاری ۶۴۸ دستگاه خودرو سواری به ارزش بیش از یک میلیون و ۸۰۳ هزار دلار وارد کشور شده بود.