به گزارش پارس به نقل از فارس، سید‌محمود طاهری بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال و تصمیم هیئت وزیران از ساعت 24 روز سه‌شنبه پنجم خرداد بنزین با نرخ یکسان عرضه می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده رانندگان از کارت جایگاه‌داران سوخت برای بنزین سوپر، تصریح کرد: با توجه به اینکه بنزین سوپر نیز از ساعت 12 پنجم خرداد با لیتری یک‌هزار و 200 تومان عرضه می‌شود، ناآگاهی افراد می‌تواند سبب کاهش سهمیه کارت‌های سوخت شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس با اشاره به اینکه با تغییر نرخ بنزین، سهمیه خودروهای عمومی تا ساعت 24 روز سه‌شنبه پنجم خردادماه قابل استفاده است، بیان کرد: از آغاز روز چهارشنبه سهمیه کارت‌های سوخت خودروهای عمومی غیرقابل استفاده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها تا پایان شهریورماه می‌توانند از سهمیه بنزین با لیتری 700 تومان بهره‌مند شوند.

طاهری به مراجعه نکردن اضطراری دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها برای استفاده از سهمیه موجود در کارت‌های سوخت تأکید کرد و ادامه داد: افراد به‌تدریج با مراجعه به جایگاه‌ها از سهمیه باقی‌مانده در کارت خود استفاده کنند.

وی به تغییر نکردن قیمت سی‌ان‌جی و نفت سفید اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر بنزین معمولی با نرخ لیتری یک‌هزار تومان و بنزین سوپر با لیتری یک‌هزار و 200 تومان، در نفت‌گاز با لیتری 300 تومان، تغییرات اندکی ایجاد شد و نرخ گاز مایع نیز اعلام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس با اعلام اینکه نظارت بر جایگاه‌ها همچنان ادامه دارد، از اعزام گروه‌های تغییر نرخ از ساعت 12 پنجم خردادماه در جایگاه‌های منطقه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود همکاری لازم در راستای اجرای هرچه بهتر این تغییر صورت گیرد، چرا که تغییر نرخ به‌صورت سیستمی و خودکار آغاز می‌شود و امیدواریم با تک‌نرخی شدن بنزین و فرآورده‌های نفتی، میزان تخلفات در جابه‎جایی سهمیه‌ها نیز کاهش یابد.